Vyučující
|
-
Petříčková Kristýna, doc. MgA. Ph.D.
-
Zadrick Karin, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu: 1. Aktuální směřování v oblasti současné módní fotografie 2. Druhy fotografií užívaných v komerčním průmyslu a reklamě 3. Umělecká versus módní fotografie 4. Analogová a digitální fotografie 5. Management a tvorba 6. Právní aspekt tvorby 7. Etická úskalí 8. Manipulace, fotomontáž 9. Obsah a forma ve fotografování 10. Manipulace, fotomontáž 11. Estetika a individuální estetické cítění ve fotografii 12. Kýč ve fotografii
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní orientace v dějinách umění. |
Základní orientace v dějinách umění. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
KAOD/FOME2: Fotografie a média 2 Odborné znalosti: |
KAOD/FOME2: Fotografie a média 2 Odborné znalosti: |
- identifikovat druhy fotografií užívaných v komerčním průmyslu a reklamě |
- identifikovat druhy fotografií užívaných v komerčním průmyslu a reklamě |
- popsat etická úskalí ve fotografii |
- popsat etická úskalí ve fotografii |
- definovat rozdíl mezi uměleckou a módní fotografií |
- definovat rozdíl mezi uměleckou a módní fotografií |
- popsat základní právní aspekty tvorby |
- popsat základní právní aspekty tvorby |
- popsat aktuální směřování v oblasti současné módní fotografie |
- popsat aktuální směřování v oblasti současné módní fotografie |
Odborné dovednosti |
---|
KAOD/FOME2: Fotografie a média 2 Odborné dovednosti: |
KAOD/FOME2: Fotografie a média 2 Odborné dovednosti: |
- aplikovat získané znalosti do fáze postprodukce módní tvorby |
- aplikovat získané znalosti do fáze postprodukce módní tvorby |
- aplikovat módní fotografii v tištěných médiích kreativního průmyslu |
- aplikovat módní fotografii v tištěných médiích kreativního průmyslu |
- aplikovat módní fotografii v on-line médiích kreativního průmyslu |
- aplikovat módní fotografii v on-line médiích kreativního průmyslu |
- kriticky hodnotit informace v souvislosti s aplikací módní fotografie v médiích |
- kriticky hodnotit informace v souvislosti s aplikací módní fotografie v médiích |
- rozlišit a analyzovat manipulaci, fotomontáž a kýč ve fotografii |
- rozlišit a analyzovat manipulaci, fotomontáž a kýč ve fotografii |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Doporučená literatura
|
-
AUMONT, Jacques. Obraz. AMU, 2010. ISBN 978-80-7331-165-0.
-
BERGER, John. Způsoby vidění. Praha: Labyrint, 2016. ISBN 978-80-87260-78.
-
FLUSSER, Vilém. Za filosofii fotografie. Praha, 2013. ISBN 9788086603797.
-
JINDRA, Jan. Charels Bridge. Praha: Bigg Boss, 2021. ISBN 978-80-908359-0-0.
-
JINDRA, Jan. Osmdesátky. Praha: BiggBoss, 2016. ISBN 978-80-906019-6-.
-
LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti. Praha: Prostor, 2002. ISBN 807260063X.
-
MARITAIN, Jacques. Odpovědnost umělce. Praha: Triáda, 2011. ISBN 9788087256466.
|