Vyučující
|
-
Mičolová Lenka, MgA.
-
Kučera Malendová Adéla, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu: 1. Společenská atmosféra po vstupu do nového století. 2. Nový model výroby, distribuce a prodeje módy - fast fashion. 3. Návrháři vs. módní řetězce. 4. BIS kolekce, massclusivity a demi-couture. 5. Módní design v první dekádě 21. století. 6. Nicolas Ghesqui?re, Hedi Slimane, Alber Elbaz. 7. Sportswear jako technologický akcelerátor módního designu. 8. Streetwear jako stylistický akcelerátor módního designu. 9. Informační technologie jako marketingový akcelerátor módního designu. 10. Technologie vs. kreativita v módním designu. 11. Nová generace designerů ve velkých módních domech a značkách - Raf Simons, Sarah Burton, Maria Grazia Chiuri, Pierpaolo Piccioli. 12. Transparentnost, udržitelnost a lokální výroba jako silná tendence v tvorbě módního designu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 19 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student se orientuje ve vývoji módy 20. století. |
Student se orientuje ve vývoji módy 20. století. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
KAOD/DOD9: Dějiny odívání 9 Odborné znalosti: |
KAOD/DOD9: Dějiny odívání 9 Odborné znalosti: |
- vymezit společensko-kulturní situaci |
- vymezit společensko-kulturní situaci |
- definovat vývoj módy od počátku 21. století do současnosti |
- definovat vývoj módy od počátku 21. století do současnosti |
- vysvětlit klíčové pojmy |
- vysvětlit klíčové pojmy |
- vyjmenovat novou generaci designerů |
- vyjmenovat novou generaci designerů |
- popsat aktuální tendence a výzvy módního designu a průmyslu |
- popsat aktuální tendence a výzvy módního designu a průmyslu |
Odborné dovednosti |
---|
KAOD/DOD9: Dějiny odívání 9 Odborné dovednosti: |
KAOD/DOD9: Dějiny odívání 9 Odborné dovednosti: |
- analyzovat současné tendence |
- analyzovat současné tendence |
- rozlišit přístup k tvorbě oděvů pro módní domy a lokální výrobu |
- rozlišit přístup k tvorbě oděvů pro módní domy a lokální výrobu |
- aplikovat znalosti do navrhování oděvu |
- aplikovat znalosti do navrhování oděvu |
- aplikovat poznatky do designerské praxe |
- aplikovat poznatky do designerské praxe |
- realizovat oděv zohledňující současné tendence |
- realizovat oděv zohledňující současné tendence |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Doporučená literatura
|
-
FFOULKES, Fiona. Abeceda módy. Bratislava: Slovart, 2012. ISBN 978-80-556-0479-4.
-
FOGGOVÁ, Marnie. Móda. Praha: Slovart, 2013. ISBN 978-80-7391-224-6.
-
FUKAI, Akiko aj. Móda. Dějiny odívání 18., 19. a 20. století. Praha: Slovart, 2003. ISBN 3-8228- 2624-3.
-
JAROŠOVÁ, Helena. Oděv, móda, tvorba. V Praze: UMPRUM, 2020. ISBN 978-80-87989-53-1.
-
LAPŠANSKÁ, Dana. Ed. Think fashion. Módny dizajn v kontexte kreatívneho priemyslu. Bratislava: VŠVU, 2015. ISBN 978-80-89259-96-0.
-
MACKANZIE, Mairi. Ed. ?Izmy. Ako rozumieť móde. Bratislava: Slovart, 2010. ISBN 978-80-556-0192-2.
-
SEELING, Charlotte. Fashion. 150 Years Couturiers, Designers, Labels. Potsdam: H.F. Ullmann, 2010. ISBN 978-3-8381-5588-8.
-
STEVENSON, NJ. Kronika módy. Praha: Fortuna Libri, 2011. ISBN 978-80-7321-570-5.
-
TAGARIELLO, Maria Luisa. Legendární módní návrháři. Praha: Slovart, 2014. ISBN 978-80-7391-906-1.
|