Předmět: Digital Craftsmanship 1

« Zpět
Název předmětu Digital Craftsmanship 1
Kód předmětu KAOD/DCRA1
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petříčková Kristýna, doc. MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah předmětu: 1. Úvod do problematiky digitálního řemesla 2. Úvod do problematiky digitální fabrikace 3. Problematika 4D materiálů 4. Základy parametrického navrhování 5. Základy digitální simulace a analýzy 6. Úvod do metodiky výzkumu 7. Dokumentace

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Odborné znalosti
KAOD/DCRA1: Digital Craftmanship 1 Odborné znalosti:
KAOD/DCRA1: Digital Craftmanship 1 Odborné znalosti:
- definovat digitální řemeslo
- definovat digitální řemeslo
- popsat problematiku 4D materiálů
- popsat problematiku 4D materiálů
- popsat základy digitální analýzy a simulace
- popsat základy digitální analýzy a simulace
- popsat digitální fabrikaci
- popsat digitální fabrikaci
- popsat základy prametrického navrhování
- popsat základy prametrického navrhování
Odborné dovednosti
KAOD/DCRA1: Digital Craftmanship 1 Odborné docednosti:
KAOD/DCRA1: Digital Craftmanship 1 Odborné docednosti:
- realizovat dokumentaci
- realizovat dokumentaci
- aplikovat znalost systematické analýzy
- aplikovat znalost systematické analýzy
- aplikovat poznatky pro kritickou reflexi současného stavu poznání na poli digitální fabrikace
- aplikovat poznatky pro kritickou reflexi současného stavu poznání na poli digitální fabrikace
- aplikovat poznatky o vývoji digitálního řemesla
- aplikovat poznatky o vývoji digitálního řemesla
- realizovat pod odborným vedením parametrické aplikace pro tvorbu 4D materiálů
- realizovat pod odborným vedením parametrické aplikace pro tvorbu 4D materiálů
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Demonstrace
Demonstrace
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Demonstrace
Demonstrace
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • BOUCHER, Marie-Pier et al. Being Material. Cambridge, MA: The MIT Press, 2019. ISBN 9780262043281.
  • CARPO, Mario. The Second Digital Turn: Design Beyond Intelligence. Cambridge, MA: The MIT Press, 2017. ISBN 9780262534024.
  • CUEVAS, D. Diego Garcia. Advanced 3D Printing with Grasshopper: Clay and FDM. Nezávisle vydáno, 2020. ISBN 979-8635379011.
  • SENNET, Richard. The Craftsman. New Haven: Yale University Press, 2009. ISBN 978-0300151190.
  • TEDESCHI, Arturo. Algorithms Aided Design. Neapol: Le Penseur, 2014. ISBN 978-8895315300.
  • TIBBITS, Skylar. Active Matter. Cambridge, MA: The MIT Press, 2017. ISBN 978-0262036801.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr