Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení zadání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 16 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem je znalost základní oděvní technologie a terminologie |
Předpokladem je znalost základní oděvní technologie a terminologie |
Odborné dovednosti |
---|
Předpokladem je dovednost základní oděvní technologie a střihové konstrukce |
Předpokladem je dovednost základní oděvní technologie a střihové konstrukce |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyjmenovat základní pojmy z oděvní terminologie, které student používá ve své oděvní kolekci |
vyjmenovat základní pojmy z oděvní terminologie, které student používá ve své oděvní kolekci |
definovat klíčová slova vytvořené kolekce oděvů |
definovat klíčová slova vytvořené kolekce oděvů |
definovat siluety modelů v kolekci |
definovat siluety modelů v kolekci |
popsat technologický postup tvorby kolekce |
popsat technologický postup tvorby kolekce |
vysvětlit zpracování vytvořených modelů |
vysvětlit zpracování vytvořených modelů |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout oděvní kolekci nebo produktovou řadu modelů |
navrhnout oděvní kolekci nebo produktovou řadu modelů |
vytvořit oděvní kolekci nebo produktovou řadu modelů |
vytvořit oděvní kolekci nebo produktovou řadu modelů |
realizovat vybrané modely |
realizovat vybrané modely |
aplikovat nadobudnuté poznatky do výslední oděvní kolekce |
aplikovat nadobudnuté poznatky do výslední oděvní kolekce |
analyzovat inspirační zdroje při vytváření oděvní kolekce |
analyzovat inspirační zdroje při vytváření oděvní kolekce |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Sample: 100 fashion designers, 010 curators: cuttings from contemporary fashion. London: Phaidon. 2006.
-
BLACK, Sandy. Knitting: Fashion, Industry, Craft. London: V&A Publishing, 2012. ISBN 978-1-85177-559-0.
-
BOLTON, Andrew. Manus x Machina: Fashion in the Age of Technology. New York: Metropolitan Museum of Art, 2016. ISBN 978-1-58839-592-4.
-
CULLEN, Oriole, Connie Karol, BURKS. Christian Dior. London: V&A Publishing, 2019. ISBN 978-1-85177-996-3.
-
Evans, Caroline. Fashion at the Edge -Spectacle,Modernity and Deathliness. Yale,London , 2003.
-
HLAVÁČKOVÁ, Konstantina. Glamour: Dámská společenská móda 1950 ? 2010. Praha: UPM, 2011. ISBN 978-80-7101-098-2.
-
HLAVÁČKOVÁ, Konstantina. Šílený hedvábník: Zika a Lída Ascher. Textil a móda. Praha: UPM, Slovart, 2019. ISBN 978-80-7529-747-1.
-
MacKenzie, Mairi. .. isms: understanding fashion. London, Herbert press, 2009. ISBN 978-1-4081-0579-5.
-
Máchalová, Jana. Móda 20. století. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 2003. ISBN 80-7106-587-0.
-
Seeling, Charlotte. Století módy. Praha : Slovart, 2000. ISBN 80-7209-247-2.
-
TERRY, Jones. Fashion now (volume 1, 2). Taschen, 2002. ISBN 3822840750.
|