Předmět: Oborové teorie a technologie 1 - Úvod do KKO

« Zpět
Název předmětu Oborové teorie a technologie 1 - Úvod do KKO
Kód předmětu KAME/TT1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dvořáčková Markéta, Mgr.
  • Štraneková Mária, doc. Mgr. art. ArtD.
Obsah předmětu
1. Multidisciplinární přístup k životu a práci + hybridní člověk (designér, marketér, kreativec, ekonom, tvůrce, praktik, řemeslník, leader). 2. Trendy v kreativních průmyslech a odvětvích. 3. Nevyhnutelnost digitálních technologií a nástrojů. 4. Řemeslo má stále dno zlaté. 5. Úvod do metodologie: kreativní myšlení, kritické myšlení 6. Přednáška odborníka z praxe 7. Úvod do metodologie: Service Design, Human-Centered Design, Design Thinking 8. Uplatnění v praxi + exkurze

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Schopnost kriticky hodnotit různé aspekty kreativních průmyslů, identifikovat klíčové trendy a jejich dopady na společnost a ekonomiku.
Schopnost kriticky hodnotit různé aspekty kreativních průmyslů, identifikovat klíčové trendy a jejich dopady na společnost a ekonomiku.
Znalost základních principů řízení projektů v kreativních průmyslech, včetně plánování, organizování a implementace projektů s důrazem na kreativní procesy.
Znalost základních principů řízení projektů v kreativních průmyslech, včetně plánování, organizování a implementace projektů s důrazem na kreativní procesy.
Schopnost generovat inovativní a efektivní řešení problémů, které se vyskytují v kreativních průmyslech, s využitím kreativních metod a technik.
Schopnost generovat inovativní a efektivní řešení problémů, které se vyskytují v kreativních průmyslech, s využitím kreativních metod a technik.
Schopnost efektivně komunikovat myšlenky, koncepty a projekty v oblasti kreativních průmyslů různým cílovým skupinám, včetně klientů, týmů a veřejnosti.
Schopnost efektivně komunikovat myšlenky, koncepty a projekty v oblasti kreativních průmyslů různým cílovým skupinám, včetně klientů, týmů a veřejnosti.
Dovednost vyvíjet a implementovat marketingové strategie a kampaně specifické pro kreativní průmysly, s důrazem na využití nových médií a technologií.
Dovednost vyvíjet a implementovat marketingové strategie a kampaně specifické pro kreativní průmysly, s důrazem na využití nových médií a technologií.
Odborné dovednosti
Znalost historického vývoje, klíčových událostí a osobností, které formovaly kreativní průmysly.
Znalost historického vývoje, klíčových událostí a osobností, které formovaly kreativní průmysly.
Pochopení ekonomických modelů, podnikatelských struktur a finančních aspektů spojených s kreativními průmysly.
Pochopení ekonomických modelů, podnikatelských struktur a finančních aspektů spojených s kreativními průmysly.
Znalost kulturního a společenského významu kreativních průmyslů, včetně jejich vlivu na komunitu, identitu a kulturní diverzitu.
Znalost kulturního a společenského významu kreativních průmyslů, včetně jejich vlivu na komunitu, identitu a kulturní diverzitu.
Pochopení právních aspektů, jako jsou autorská práva, licencování a regulace, které ovlivňují činnost kreativních průmyslů.
Pochopení právních aspektů, jako jsou autorská práva, licencování a regulace, které ovlivňují činnost kreativních průmyslů.
Znalost aktuálních technologických trendů a inovací, které mají dopad na kreativní průmysly, včetně digitálních technologií a nových médií.
Znalost aktuálních technologických trendů a inovací, které mají dopad na kreativní průmysly, včetně digitálních technologií a nových médií.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Pracovní činnosti (dílny)
Pracovní činnosti (dílny)
Exkurze
Exkurze
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Pracovní činnosti (dílny)
Pracovní činnosti (dílny)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • COLLINS, Hilary. Creative Research: The Theory and Practice or Research For the Creative Industries. Bloomsbury. 2018.
  • LOY, Alice, AAGESON, Tom. Creative Economy Enterepreneurs: From StartUp to Success: How Enterepreneurs in the Creative Industies are Transforming the Global Economy. Santa Fe. 2018.
  • MALLIA, Karen L. Leadership in the Creative Industries Principles and Practice. New Jersey. 2019.
  • ROSAMUND, Davies. Introducing the Creative Industries: From Theory to Practice. SAGE: Publications. 2013.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr