Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Ekologická architektura 2. Současné české architektonické skupiny 3. Zlínské novostavby 4. Brněnská architektura po roce 1989 5. Nové knihovny u nás 6. CZ EXPO po roce 1989 7. Josef Pleskot 8. Ladislav Lábus 9. Martin Rajniš 10. Eva Jiřičná
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Všeobecný přehled o vývoji a dějinách české architektury od roku 2000. |
Všeobecný přehled o vývoji a dějinách české architektury od roku 2000. |
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 - Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná - Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 - Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná - Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
Odborné dovednosti |
---|
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu - Prezentovat zadané téma |
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu - Prezentovat zadané téma |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 - Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná - Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
- Vyjmenovat vybrané světové architekty a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat nejvýznamnější díla těchto architektů - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady světových novostaveb knihoven po roce 2000 - Popsat tvorbu japonských architektů Tadaa Anda a Araty Isozakiho a vysvětlit, v čem je rozdílná - Charakterizovat tvorbu architektek Zahy Hadid a Jeanne Gang a vyjmenovat příklady jejich díla |
Odborné dovednosti |
---|
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu - Prezentovat zadané téma |
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu - Prezentovat zadané téma |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Kratochvíl Petr. Současná česká architektura a její témata.. Praha, Paseka, 2011. ISBN 978-80-7432-110-8.
-
Sládeček Jaroslav. Architekti CZ: 20 rozhovorů. Praha, Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5404-8.
-
Suske Petr. EkolEkologická architektura ve stínu moderny : podstata, principy a mýty. Brno, ERA, 2008. ISBN 978-80-7366-112-0.
|