Předmět: Produkce v kulturních a kreativních odvětvích III

« Zpět
Název předmětu Produkce v kulturních a kreativních odvětvích III
Kód předmětu KAME/PKKO3
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vázalová Gartnerová Eva, Mgr. Ph.D.
  • Štraneková Mária, doc. Mgr. art. ArtD.
  • Ovčáčková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Kurz je rozdělen do dvou paralelně probíraných a prolínajících se částí: 1. Teoretická část Metodologie a muzeologie. Analýza a interpretace uměleckých děl. 2. Praktická část - vlastní projekt Studenti vytvoří týmy, v nichž si připraví vlastní projekty. Postupně v nich projdou jednotlivými fázemi přípravy od zajištění prostor po přípravu doprovodného programu akce. Výuka je zaměřena tak, aby rozvíjela novou oblast kulturní produkce a současně i vědomosti a zkušenosti z předešlého semestru, proto bude kladen důraz také na grantovou politiku a financování kultury.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost obecných dějin a dějin umění bakalářské stupně. Orientace v českém a středoevropském institucionálním galerijním prostředí.
Znalost obecných dějin a dějin umění bakalářské stupně. Orientace v českém a středoevropském institucionálním galerijním prostředí.
Výsledky učení
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty.
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty.
Studenti znají základní principy tvorby a realizace kulturních projektů.
Studenti znají základní principy tvorby a realizace kulturních projektů.
Studenti znají základní postupy v oblasti fundraisingu a sponzoringu kulturních projektů.
Studenti znají základní postupy v oblasti fundraisingu a sponzoringu kulturních projektů.
Studenti znají základní postupy v oblasti grantového řízení a vyhledávání finančních zdrojů pro kulturní projekty.
Studenti znají základní postupy v oblasti grantového řízení a vyhledávání finančních zdrojů pro kulturní projekty.
Studenti znají základní aspekty právního řízení v kulturní produkci.
Studenti znají základní aspekty právního řízení v kulturní produkci.
Studenti znají základní principy marketingu v kulturní produkci.
Studenti znají základní principy marketingu v kulturní produkci.
Odborné dovednosti
Studenti dovedou plánovat a organizovat kulturní projekty.
Studenti dovedou plánovat a organizovat kulturní projekty.
Studenti dovedou efektivně komunikovat s potenciálními partnery, sponzory a grantovými organizacemi.
Studenti dovedou efektivně komunikovat s potenciálními partnery, sponzory a grantovými organizacemi.
Studenti dovedou sestavit kvalitní projektovou dokumentaci a grantové žádosti.
Studenti dovedou sestavit kvalitní projektovou dokumentaci a grantové žádosti.
Studenti dovedou dodržovat zákony a právní normy.
Studenti dovedou dodržovat zákony a právní normy.
Studenti dovedou vytvářet a implementovat efektivní marketingové strategie v kulturní produkci.
Studenti dovedou vytvářet a implementovat efektivní marketingové strategie v kulturní produkci.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Bourriaud, Nicolas. Altermodern Tate Trienal. London: Tate Publishing, 2009. London: Tate Publishing, 2009.
  • Didi-Huberman, Georges. Nynfa moderna.. Praha: Fra, 2008.
  • Didi-Huberman, Georges. Před časem.. Praha: Nakladatel:Barrister & Principal, 2008.
  • Foucault, Michel. Myšlení vnějšku. Praha, 2003.
  • GOMBRICH, Ernst, Hans. Umění a iluze: studie o psychologii obrazového znázorňování.. Praha, Odeon,, 1985. ISBN 01-525-85.
  • GOODMAN, Nelson. Jazyky umění. Nástin teorie symbolů. Praha, 2007. ISBN 978-80-200-1519-8.
  • Horáček, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění : poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. [Brno] : CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7.
  • kol aut. Nenávratné stopy. Zlín: UTB, 2019. ISBN 978-80-907641-0-.
  • Krtička Jan; Prošek, Jan. Dokumentace umění. Ústí nad Labem: FUD UJEP, 2013.
  • LIŠKA, Pavel; SEDLÁKOVÁ, Radomíra (eds). Umění a architektura dnes.. Liberec, Fakulta architektury Technické.
  • VESELÁ, Romana, ed. Pozice kurátor: poznámky správců umění a designu. Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr