Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1/ Formy výstav - muzejní, galerijní, státní instituce, soukromé instituce 2/ Jednotlivé funkce muzea umění jako paměťové instituce 3/ Jednotlivé formy výstavních projektů a jejich realizace - tzv. malý, střední a velký formát 4/ Příprava a realizace velké tematické výstavy 5/ Příprava stálé expozice jako vrcholná forma kurátorské profese 6/ Manuál pro úspěšnou přípravu výstavy 7/ Formy mediální podpory výstavy; doprovodné programy k výstavě
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně. |
Znalost obecných dějin a dějin umění středoškolského stupně. |
Výsledky učení |
---|
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
Student využívá potřebné množství poznatků a rozvíjí jejich schopnost zaujímat kritická stanoviska a formulovat teoretické koncepty. |
Vyučovací metody |
---|
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Kesner, Ladislav. Muzeum umění v digitální době : vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Vyd. 1. V Praze : Národní galerie : Argo, 2000. ISBN 80-7035-155-1.
-
Koleček Michal. Okraj Obrazu. Ústí nad Labem, 2005. ISBN 80-7044-728-1.
-
KORECKÝ, David, ed. Médium kurátor: role kurátora v současném českém umění.. Praha: Agite/Fra ve spolupráci s VŠUP Praha, 2009.
-
OBRIST, Hans Ulrich. Stručná historie kurátorství. Kutná Hora: GASK - Galerie Středočeského kraje, 2012.
-
T.Kulka. Umění a kýč. Praha, 2000.
|