Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Současné světové knihovny 2. Norman Foster 3. Renzo Piano 4. Daniel Libeskind 5. Jan Kaplický 6. Frank O. Gehry 7. Álvaro Siza Vieira 8. Zaha Hadid 9. Santiago Calatrava 10. Tadao Ando
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Všeobecný přehled o vývoji a dějinách světové architektury od roku 2000. |
Všeobecný přehled o vývoji a dějinách světové architektury od roku 2000. |
- Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady - Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000 - Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic |
- Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady - Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000 - Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic |
Odborné dovednosti |
---|
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou českou architekturu - Prezentovat zadané téma |
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou českou architekturu - Prezentovat zadané téma |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady - Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000 - Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic |
- Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu - Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady - Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory - Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000 - Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic |
Odborné dovednosti |
---|
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou českou architekturu - Prezentovat zadané téma |
- Realizovat rešerši dané problematiky - Analyzovat zadané téma - Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek - Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou českou architekturu - Prezentovat zadané téma |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
FAZIO, Michael W., Marian MOFFETT a Lawrence WODEHOUSE. A world history of architecture. London: Laurence King Publishing, 2013. ISBN 978-1-78067-111-6.
-
JODIDIO Philip. Architecture now!: současní architekti. Praha, 2003. ISBN 3-8228-2973-0.
|