Vyučující
|
-
Čada Martin, MgA.
-
Ovčáčková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Definice umění, definice animace, terminologie, současná situace umění ve vztahu k veřejnosti 2. Historie provozu umění, první veřejné sbírky 3. Opory a autority galerijní a muzejní pedagogiky 4. Galerijní lektor - pedagog či umělec, kompetence galerijního lektora, struktura animačního programu 5. Druhy animačních programů a jejich základní rozdělení 6. Praktické ukázky animačních programů v Krajské galerii výtvarného umění ve Zlíně - exkurze 8. Doplňující animační materiály, metodické a pracovní listy, samoobslužné pracovní listy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student je schopen orientace v dějinách umění. Má živý zájem o pedagogickou činnost. Zajímá se o provoz galerií a muzeí, prezentace expozic, navštěvuje výstavy. |
Student je schopen orientace v dějinách umění. Má živý zájem o pedagogickou činnost. Zajímá se o provoz galerií a muzeí, prezentace expozic, navštěvuje výstavy. |
Odborné dovednosti |
---|
Student je komunikativní, kreativní, je schopen individuální i kolektivní práce. |
Student je komunikativní, kreativní, je schopen individuální i kolektivní práce. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student se v průběhu přednášek seznámí s animačními programy, bude umět pojmenovat rozdíly mezi galerijní a muzejní expozicí a znát široké spektrum možností praktických úkolů jak jednotlivé druhy expozic nejlépe interpretovat. Student bude mít znalosti o historickém kontextu a vývoji oboru galerijní pedagogiky. |
Student se v průběhu přednášek seznámí s animačními programy, bude umět pojmenovat rozdíly mezi galerijní a muzejní expozicí a znát široké spektrum možností praktických úkolů jak jednotlivé druhy expozic nejlépe interpretovat. Student bude mít znalosti o historickém kontextu a vývoji oboru galerijní pedagogiky. |
Odborné dovednosti |
---|
Kompetence získané z přednášek je student schopen samostatně používat v oboru galerijní a muzejní pedagogiky. Student je schopen připravit doprovodný program pro určitou cílovou skupinu k expozici nebo výstavě. Student umí vytvořit na poptávku animační program tak, aby byl adekvátní věku skupiny a zaměření cílové skupiny ve vztahu k RVP. |
Kompetence získané z přednášek je student schopen samostatně používat v oboru galerijní a muzejní pedagogiky. Student je schopen připravit doprovodný program pro určitou cílovou skupinu k expozici nebo výstavě. Student umí vytvořit na poptávku animační program tak, aby byl adekvátní věku skupiny a zaměření cílové skupiny ve vztahu k RVP. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Přednášení |
Přednášení |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Fulková, M. Diskurz umění a vzdělávání. Praha: H+H, 2008.
-
HORÁČEK, R. Galerijní animace a zprostředkovávání umění. Brno: Cerm, 1998. ISBN 80-7204-084-7.
-
HORÁČEK, Radek a BABYRÁDOVÁ, Hana a HAVLÍK, Vladimír a kol. Umění v dialogu s veřejností ? Sborník z mezinárodního sympozia o zprostředkování současného umění. Brno: Dům umění města Brna, 1999.
-
HORÁČEK, Radek a ZÁLEŠÁK, Jan a kol. Aktuální otázky zprostředkování umění ? Teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova.. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
-
SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky). 2. Díl. Praha: Univerzita Karlova, 2004. ISBN 80-7290-130-3.
-
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní expozice jako edukační médium 1. díl ? Přístupy k tvorbě expozic a jejich inovace. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014.
|