Vyučující
|
-
Vázalová Gartnerová Eva, Mgr. Ph.D.
-
Ovčáčková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Kulturní a kreativní odvětví a jejich role ve společnosti 2. Kulturní politika 3. Kreativní leadership 4. Kulturní management 5. Komunikační a prezentační dovednosti 6. Argumentace 7. Finanční řízení projektu a dotační management 8. Kulturní produkce 9. Evaluace a zpětná vazba
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Studenti absorbují základní terminologii z oboru a prakticky připraví a zorganizují vlastní projekty z oblasti KKO. |
Studenti absorbují základní terminologii z oboru a prakticky připraví a zorganizují vlastní projekty z oblasti KKO. |
Studenti získají teoretické základy a porozumí klíčovým konceptům a terminologii v oblasti kreativních a kulturních průmyslů. |
Studenti získají teoretické základy a porozumí klíčovým konceptům a terminologii v oblasti kreativních a kulturních průmyslů. |
Studenti se seznámí se základními nástroji a principy nezbytnými pro realizaci projektů v oblasti digitální kultury |
Studenti se seznámí se základními nástroji a principy nezbytnými pro realizaci projektů v oblasti digitální kultury |
Budou schopni rozpoznat a analyzovat vlivy, které působí na lokální i mezinárodní kulturní sféru, včetně reflexe institucí. |
Budou schopni rozpoznat a analyzovat vlivy, které působí na lokální i mezinárodní kulturní sféru, včetně reflexe institucí. |
Naučí se základy výzkumných metod v kontextu digitální kultury a kreativních průmyslů. |
Naučí se základy výzkumných metod v kontextu digitální kultury a kreativních průmyslů. |
Budou informováni o současných trendech, výzvách a příležitostech v kreativních a kulturních odvětvích. |
Budou informováni o současných trendech, výzvách a příležitostech v kreativních a kulturních odvětvích. |
Odborné dovednosti |
---|
Rozvoj schopnosti efektivně komunikovat a prezentovat své projekty před různými publikami, včetně odborníků a veřejnosti. |
Rozvoj schopnosti efektivně komunikovat a prezentovat své projekty před různými publikami, včetně odborníků a veřejnosti. |
Schopnost organizovat týmovou práci, vést projekty a koordinovat mezioborovou spolupráci. |
Schopnost organizovat týmovou práci, vést projekty a koordinovat mezioborovou spolupráci. |
Schopnost využívat technologické vybavení v galerii G18, výzkumné laboratoři RedLAB a imerzivní laboratoři k realizaci projektů. |
Schopnost využívat technologické vybavení v galerii G18, výzkumné laboratoři RedLAB a imerzivní laboratoři k realizaci projektů. |
Dovednost efektivně pracovat v interkulturních a mezioborových týmech, což zahrnuje pochopení různých perspektiv a přístupů. |
Dovednost efektivně pracovat v interkulturních a mezioborových týmech, což zahrnuje pochopení různých perspektiv a přístupů. |
Rozvoj měkkých dovedností, jako je týmová práce, řešení problémů, kritické myšlení a adaptabilita, které jsou klíčové pro úspěch v kreativních odvětvích. |
Rozvoj měkkých dovedností, jako je týmová práce, řešení problémů, kritické myšlení a adaptabilita, které jsou klíčové pro úspěch v kreativních odvětvích. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Týmová práce |
Týmová práce |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Odborné dovednosti |
---|
Týmová práce |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Pozorování |
Pozorování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
CIKÁNEK, M. a kol. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2013. ISBN 9788070082744.
-
FLEW, Terry. The creative industies: culture and policy. Los Angeles, Calif.: SAGE. 2012.
-
Habermas, J. Strukturální přeměna veřejnosti. Praha: OIKOYMENH, 2000.
-
HAMPEL, Annika. Fair cooperation: a new paradigm for culural diplomacy and arts management. Bruxelles. 2017.
-
MAIELLO, Giuseppe a Ondřej ROUBAL. Média a kultura: od primární orální kultury ke konstrukci kyber-prostorových identit v éře digitální komunikace. Praha. 2020.
-
MILLER, Vincent. Understanding digital culture. Thousand Oaks. 2020.
-
MIRZOEFF, Nicholas. Jak vidět svět. Praha: ArtMap, 2018. ISBN 978-80-906599-5-7.
|