Předmět: Ateliér Kreativní odvětví a digitální kultura 1

« Zpět
Název předmětu Ateliér Kreativní odvětví a digitální kultura 1
Kód předmětu KAME/AT1
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vázalová Gartnerová Eva, Mgr. Ph.D.
  • Ovčáčková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Kulturní a kreativní odvětví a jejich role ve společnosti 2. Kulturní politika 3. Kreativní leadership 4. Kulturní management 5. Komunikační a prezentační dovednosti 6. Argumentace 7. Finanční řízení projektu a dotační management 8. Kulturní produkce 9. Evaluace a zpětná vazba

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 52 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 18 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Studenti absorbují základní terminologii z oboru a prakticky připraví a zorganizují vlastní projekty z oblasti KKO.
Studenti absorbují základní terminologii z oboru a prakticky připraví a zorganizují vlastní projekty z oblasti KKO.
Studenti získají teoretické základy a porozumí klíčovým konceptům a terminologii v oblasti kreativních a kulturních průmyslů.
Studenti získají teoretické základy a porozumí klíčovým konceptům a terminologii v oblasti kreativních a kulturních průmyslů.
Studenti se seznámí se základními nástroji a principy nezbytnými pro realizaci projektů v oblasti digitální kultury
Studenti se seznámí se základními nástroji a principy nezbytnými pro realizaci projektů v oblasti digitální kultury
Budou schopni rozpoznat a analyzovat vlivy, které působí na lokální i mezinárodní kulturní sféru, včetně reflexe institucí.
Budou schopni rozpoznat a analyzovat vlivy, které působí na lokální i mezinárodní kulturní sféru, včetně reflexe institucí.
Naučí se základy výzkumných metod v kontextu digitální kultury a kreativních průmyslů.
Naučí se základy výzkumných metod v kontextu digitální kultury a kreativních průmyslů.
Budou informováni o současných trendech, výzvách a příležitostech v kreativních a kulturních odvětvích.
Budou informováni o současných trendech, výzvách a příležitostech v kreativních a kulturních odvětvích.
Odborné dovednosti
Rozvoj schopnosti efektivně komunikovat a prezentovat své projekty před různými publikami, včetně odborníků a veřejnosti.
Rozvoj schopnosti efektivně komunikovat a prezentovat své projekty před různými publikami, včetně odborníků a veřejnosti.
Schopnost organizovat týmovou práci, vést projekty a koordinovat mezioborovou spolupráci.
Schopnost organizovat týmovou práci, vést projekty a koordinovat mezioborovou spolupráci.
Schopnost využívat technologické vybavení v galerii G18, výzkumné laboratoři RedLAB a imerzivní laboratoři k realizaci projektů.
Schopnost využívat technologické vybavení v galerii G18, výzkumné laboratoři RedLAB a imerzivní laboratoři k realizaci projektů.
Dovednost efektivně pracovat v interkulturních a mezioborových týmech, což zahrnuje pochopení různých perspektiv a přístupů.
Dovednost efektivně pracovat v interkulturních a mezioborových týmech, což zahrnuje pochopení různých perspektiv a přístupů.
Rozvoj měkkých dovedností, jako je týmová práce, řešení problémů, kritické myšlení a adaptabilita, které jsou klíčové pro úspěch v kreativních odvětvích.
Rozvoj měkkých dovedností, jako je týmová práce, řešení problémů, kritické myšlení a adaptabilita, které jsou klíčové pro úspěch v kreativních odvětvích.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Týmová práce
Týmová práce
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Odborné dovednosti
Týmová práce
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Pozorování
Pozorování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • CIKÁNEK, M. a kol. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2013. ISBN 9788070082744.
  • FLEW, Terry. The creative industies: culture and policy. Los Angeles, Calif.: SAGE. 2012.
  • Habermas, J. Strukturální přeměna veřejnosti. Praha: OIKOYMENH, 2000.
  • HAMPEL, Annika. Fair cooperation: a new paradigm for culural diplomacy and arts management. Bruxelles. 2017.
  • MAIELLO, Giuseppe a Ondřej ROUBAL. Média a kultura: od primární orální kultury ke konstrukci kyber-prostorových identit v éře digitální komunikace. Praha. 2020.
  • MILLER, Vincent. Understanding digital culture. Thousand Oaks. 2020.
  • MIRZOEFF, Nicholas. Jak vidět svět. Praha: ArtMap, 2018. ISBN 978-80-906599-5-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr