Předmět: Ateliérová stáž 2

« Zpět
Název předmětu Ateliérová stáž 2
Kód předmětu KAME/AS2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
- Účast na všech aktivitách zvoleného ateliéru, instituce či organizace, kde student realizuje stáž.

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti
  • Účast na výuce - 70 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Student je schopen realizovat a obhajit svou ideu.
Student je schopen realizovat a obhajit svou ideu.
Zájem o výtvarné umění a kreativní procesy: Studenti by měli mít základní znalost a zájem o výtvarné umění, umělecké techniky a procesy. Musí být motivováni a nadšeni pro práci ve výtvarných ateliérech a prozkoumávání různých oborů a specializací. Schopnost komunikace a spolupráce: Stáž v ateliéru Arts Management zahrnuje spolupráci s dalšími studenty, pedagogy a profesionály v oblasti kultury. Studenti by měli mít schopnost komunikovat efektivně, pracovat ve skupině a přispívat svými nápady a názory do výtvarných projektů a aktivit. Výhodou je komunikace v anglickém jazyce. Schopnost adaptace a otevřenost novým zkušenostem: Během stáže se studenti budou muset přizpůsobit specifickým podmínkám ateliéru a galerie G18. Je důležité, aby byli otevření novým zkušenostem, různým odvětvím v rámci uměleckého managementu a kulturních aktivit, a byli ochotni se učit a rozvíjet své dovednosti.
Zájem o výtvarné umění a kreativní procesy: Studenti by měli mít základní znalost a zájem o výtvarné umění, umělecké techniky a procesy. Musí být motivováni a nadšeni pro práci ve výtvarných ateliérech a prozkoumávání různých oborů a specializací. Schopnost komunikace a spolupráce: Stáž v ateliéru Arts Management zahrnuje spolupráci s dalšími studenty, pedagogy a profesionály v oblasti kultury. Studenti by měli mít schopnost komunikovat efektivně, pracovat ve skupině a přispívat svými nápady a názory do výtvarných projektů a aktivit. Výhodou je komunikace v anglickém jazyce. Schopnost adaptace a otevřenost novým zkušenostem: Během stáže se studenti budou muset přizpůsobit specifickým podmínkám ateliéru a galerie G18. Je důležité, aby byli otevření novým zkušenostem, různým odvětvím v rámci uměleckého managementu a kulturních aktivit, a byli ochotni se učit a rozvíjet své dovednosti.
Výsledky učení
Student soustavně pracuje na rozvoji svych výtvarných dovedností.
Student soustavně pracuje na rozvoji svych výtvarných dovedností.
Student umí identifikovat a popsat základní principy a metody v oblasti arts managementu.
Student umí identifikovat a popsat základní principy a metody v oblasti arts managementu.
Student umí charakterizovat a porovnat různé formy financování uměleckých projektů a institucí.
Student umí charakterizovat a porovnat různé formy financování uměleckých projektů a institucí.
Student umí analyzovat a hodnotit trendy a změny v oblasti kulturního managementu a jejich dopad na uměleckou scénu.
Student umí analyzovat a hodnotit trendy a změny v oblasti kulturního managementu a jejich dopad na uměleckou scénu.
Student umí vysvětlit a aplikovat základní zásady právního a etického řízení v oblasti umění a kultury.
Student umí vysvětlit a aplikovat základní zásady právního a etického řízení v oblasti umění a kultury.
Odborné dovednosti
Student dovede navrhnout a vytvořit plán kulturního projektu v souladu se zadaným tématem a požadavky.
Student dovede navrhnout a vytvořit plán kulturního projektu v souladu se zadaným tématem a požadavky.
Student dovede vyřešit organizační a administrativní problémy při plánování a realizaci kulturních akcí.
Student dovede vyřešit organizační a administrativní problémy při plánování a realizaci kulturních akcí.
Student dovede aplikovat různé metody a postupy pro marketingovou komunikaci a propagaci kulturních projektů.
Student dovede aplikovat různé metody a postupy pro marketingovou komunikaci a propagaci kulturních projektů.
Student dovede rozlišit a využít vhodné metody a nástroje pro evaluaci a hodnocení kulturních projektů a akcí.
Student dovede rozlišit a využít vhodné metody a nástroje pro evaluaci a hodnocení kulturních projektů a akcí.
Student dovede analyzovat a interpretovat data o návštěvnosti a účasti na kulturních akcích a využít je při plánování a řízení budoucích projektů. Vlož ke každé zpúsobilosti a dovednosti anglický překlad
Student dovede analyzovat a interpretovat data o návštěvnosti a účasti na kulturních akcích a využít je při plánování a řízení budoucích projektů. Vlož ke každé zpúsobilosti a dovednosti anglický překlad
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Stáže
Stáže
Odborné dovednosti
Stáže
Stáže
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Známkou
Známkou
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Supervize na pracovišti
Supervize na pracovišti
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Doporučená literatura
  • Bruselský sen : československá účast na světové výstavě Expo 58 v Bruselu a životní styl první poloviny 60. let :[Galerie hlavního města Prahy, 14.5.2008-21.9.2008, Moravská galerie v Brně, 21.11.2009. [1. vyd.]. [Praha] : Arbor Vitae, 2008. ISBN 978-80-87164-03-7.
  • Adams, Steven. Hnutí uměleckých řemesel. Praha, Svojtka a Vašut, 1099. ISBN 80-7180-254-9.
  • Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu : inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
  • časopis. Domus.
  • časopis. Ottagono.
  • časopisy. Era, Architekt, Detail, Domus, El Croqius, Frame.
  • časopisy. Form, Form verlag.
  • David Whitehouse. Glass: A Short History. British Museum Press, 2012. ISBN 978-0714150864.
  • Drahotová, Olga. Historie sklářské výroby v českých zemích. Praha, Academia, 2005. ISBN 80-200-1287-7.
  • Fiell, Ch. a P. Designing the 21st Century. Koln : Taschen, 2003. ISBN 3-8228-5883-8.
  • Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 8086863034.
  • Langhamer, Antonín. Legenda o českém skle. Tigris Zlín, 1999. ISBN 80-86062-02-3.
  • Lemme, Arie. Art Deco. Praha, Svojtka a Vašut, 1997. ISBN 80-7180-248-4.
  • Miller, Judith. Sklo 20. století. 1. vyd. Bratislava : Noxi, 2005. ISBN 80-89179-21-5.
  • Miroslav Lamač. Myšlenky moderních malířů.
  • Neufert, Ernst. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, st. 2. české vyd., (35. německé vyd.). Praha : Consultinvest, 2000. ISBN 80-901486-6-2.
  • Oldknow, Tina. Voices of Contemporary Glass: The Heineman Collection. New York, 2009. ISBN 978-1555953140.
  • Sparke, Penny. Století designu. Slovart Praha, 1999. ISBN 80-7209-142-5.
  • Syrový, B. a kol. Architektura : svědectví doby. Praha : SNTL, 1987.
  • Vondruška, Vlastimil. Sklářství. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0261-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr