Vyučující
|
-
Děkanovská Irena, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu, objasnění základních pojmů a jejich souvztažností 2. Typologie kulturního dědictví v oblasti hmotné kultury, aktéři a subjekty animace kulturního dědictví 3. Sociokulturní diskurz animace kulturního dědictví 4. Pedagogický diskurz animace kulturního dědictví 5. Umělecký diskurz animace kulturního dědictví 6. Evropské přístupy k animaci kultury a kulturního dědictví, jejich zakotvení ve Státních kulturních politikách a praktické postupy implementace 7. Animace kultury a kulturního dědictví zakotvené v dokumentu Statní kulturní politiky MK ČR 8. Metodiky animačních projektů, se zacílením na evaluační procesy 9. Animace v oblasti uměleckých oborů: Literatura 10. Hudba 11. Výtvarné umění 12. Divadlo, tanec 13. Film
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 17 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Student má schopnost propojit kulturní dědictví a teorii animace, vnímat interdisciplinární šíři hlubokého vhledu do tématu, schopnost využít znalosti postupů projektového managementu při zpracování tématu, uplatnit komunikační dovednosti při zapojení do realizovaného projektu. |
Student má schopnost propojit kulturní dědictví a teorii animace, vnímat interdisciplinární šíři hlubokého vhledu do tématu, schopnost využít znalosti postupů projektového managementu při zpracování tématu, uplatnit komunikační dovednosti při zapojení do realizovaného projektu. |
Pochopení základních teorií sociokulturní animace v sociologii a pedagogice volného času. |
Pochopení základních teorií sociokulturní animace v sociologii a pedagogice volného času. |
Znalost vědecky podložených metod a přístupů k oživení kulturního dědictví. |
Znalost vědecky podložených metod a přístupů k oživení kulturního dědictví. |
Povědomí o příkladech úspěšných animačních projektů z různých uměleckých oborů a jejich aplikace. |
Povědomí o příkladech úspěšných animačních projektů z různých uměleckých oborů a jejich aplikace. |
Pochopení významu kulturního dědictví pro formování a posilování kolektivní identity obyvatel. |
Pochopení významu kulturního dědictví pro formování a posilování kolektivní identity obyvatel. |
Znalost limitů a možností (znovu)zapojení kulturních statků do současného společenského kontextu. |
Znalost limitů a možností (znovu)zapojení kulturních statků do současného společenského kontextu. |
Odborné dovednosti |
---|
Schopnost navrhnout, připravit a realizovat animační projekt zaměřený na oživení kulturního dědictví. |
Schopnost navrhnout, připravit a realizovat animační projekt zaměřený na oživení kulturního dědictví. |
Dovednost aplikovat teorie sociokulturní animace v praxi, zejména v kontextu kulturního dědictví. |
Dovednost aplikovat teorie sociokulturní animace v praxi, zejména v kontextu kulturního dědictví. |
Schopnost kreativně a kriticky uvažovat o metodách a možnostech zapojení kulturních statků do kolektivní identity. |
Schopnost kreativně a kriticky uvažovat o metodách a možnostech zapojení kulturních statků do kolektivní identity. |
Dovednost efektivně spolupracovat s ostatními studenty při vytváření a realizaci animačních projektů. |
Dovednost efektivně spolupracovat s ostatními studenty při vytváření a realizaci animačních projektů. |
Schopnost prezentovat a propagovat vlastní animační projekty, včetně přípravy vhodných materiálů a komunikace s veřejností. |
Schopnost prezentovat a propagovat vlastní animační projekty, včetně přípravy vhodných materiálů a komunikace s veřejností. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Doporučená literatura
|
-
BARANČINCOVÁ, Svatava. Studie současného stavu podpory umění. Praha. 2009.
-
KAPLÁNEK, Michal. Animace: studijní text pro přípravu animátorů mládeže. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0565-4.
-
SIOSTRZONEK, Jiří. Animace kultury. Opava. 2009.
-
TYSLOVÁ, Irena a kol. Metodiky animačních procesů v kultuře. Praha. 2012.
|