Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do výzkumu a práce s daty - význam výzkumu, práce s potřebami, základní typy výzkumu a výzkumných metod 2. Aplikace a využití dat - příklady z praxe, jak a kde se dají data všude využít, etické aspekty práce s daty 3. Základy metodologie - příprava výzkumného projektu, tvorba session guide, výzkumné cíle, výzkumná omezení 4. Kvantitativní metody výzkumu - dotazníkové šetření, NPS, kódování dat, vizualizace dat, datová analýza, big data 5. Kvalitativní metody výzkumu - metody human-centred-design, testy konceptů, uživatelské testování, pocitové mapy 6. Sekundární data - přehled zdrojů sekundárních dat, desk research, interní výzkumy a práce s daty 7. Sekundární data - trend reporty, panelová data, firemní a oborové analýzy 8. Kognitivní zkreslení a jak s nimi pracovat 9. Nástroje pro práci s daty - vizualizace, interpretace, nástroje pro práci s daty, datová analýza, PowerBI, Google Data Studio apod. 10. Cílová skupina - rekrutace, tvorba hypotéz a vhledů, tvorba segmentace a zákaznických person 11. Výzkumné agentury - jak to funguje, role v týmu, produkty výzkumných agentur, tvorba briefu pro výzkumnou agenturu 12. Propojení cílů instituce a sběr dat - jaká data a analýzy potřebujeme pro sledování naplňování cílů instituce nebo projektu 13. Prezentace dat - vizualizace, interpretace týmů, jak pracovat s daty uvnitř organizace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 9 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
|
|
Pochopení důležitosti dat a práce s nimi |
Pochopení důležitosti dat a práce s nimi |
Pochopení základní metodologie, jak s daty pracovat a interpretovat je (kvantitativní vs kvalitativní data) |
Pochopení základní metodologie, jak s daty pracovat a interpretovat je (kvantitativní vs kvalitativní data) |
Základní znalost a orientace v nástrojích pro vyhodnocování a prezentaci dat |
Základní znalost a orientace v nástrojích pro vyhodnocování a prezentaci dat |
Morální aspekty při práci s daty |
Morální aspekty při práci s daty |
Vědomá práce s kognitivními zkresleními |
Vědomá práce s kognitivními zkresleními |
Odborné dovednosti |
---|
Vytvoření výzkumného briefu |
Vytvoření výzkumného briefu |
Práce s daty uvnitř organizací nebo projektech (návaznosti na strategické dokumenty a cíle organizace) |
Práce s daty uvnitř organizací nebo projektech (návaznosti na strategické dokumenty a cíle organizace) |
Schopnost nastavit sběr dat či sekundárních zdrojů |
Schopnost nastavit sběr dat či sekundárních zdrojů |
Schopnost dát doporučení a udělat rozhodnutí na základě dat |
Schopnost dát doporučení a udělat rozhodnutí na základě dat |
Schopnost realizovat a vyhodnotit základní výzkumné metody (dotazník, hloubkový rozhovor) |
Schopnost realizovat a vyhodnotit základní výzkumné metody (dotazník, hloubkový rozhovor) |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace |
Demonstrace |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
GEMIGNANI, Chris. Efektivní analýza a využití dat. Praha. 2015.
-
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Kupka, Karel. Statistické řízení jakosti : interaktivní analýza a interpretace dat pro řízení jakosti a ekonomiku. Pardubice : TriloByte, 1997. ISBN 802381818X.
|