Předmět: Animace a galerijní pedagogika

« Zpět
Název předmětu Animace a galerijní pedagogika
Kód předmětu KAME/ANIGP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Čada Martin, MgA.
Obsah předmětu
1. Definice umění, definice animace, terminologie, současná situace umění ve vztahu k veřejnosti 2. Historie provozu umění, první veřejné sbírky 3. Opory a autority galerijní a muzejní pedagogiky 4. Galerijní lektor - pedagog či umělec, kompetence galerijního lektora, struktura animačního programu 5. Druhy animačních programů a jejich základní rozdělení 6. Praktické ukázky animačních programů v Krajské galerii výtvarného umění ve Zlíně - exkurze 8. Doplňující animační materiály, metodické a pracovní listy, samoobslužné pracovní listy

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Předpoklady
Odborné znalosti
Student je schopen orientace v dějinách umění. Má živý zájem o pedagogickou činnost. Zajímá se o provoz galerií a muzeí, prezentace expozic, navštěvuje výstavy.
Student je schopen orientace v dějinách umění. Má živý zájem o pedagogickou činnost. Zajímá se o provoz galerií a muzeí, prezentace expozic, navštěvuje výstavy.
Odborné dovednosti
Student je komunikativní, kreativní, je schopen individuální i kolektivní práce.
Student je komunikativní, kreativní, je schopen individuální i kolektivní práce.
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student se v průběhu přednášek seznámí s animačními programy, bude umět pojmenovat rozdíly mezi galerijní a muzejní expozicí a znát široké spektrum možností praktických úkolů jak jednotlivé druhy expozic nejlépe interpretovat. Student bude mít znalosti o historickém kontextu a vývoji oboru galerijní pedagogiky.
Student se v průběhu přednášek seznámí s animačními programy, bude umět pojmenovat rozdíly mezi galerijní a muzejní expozicí a znát široké spektrum možností praktických úkolů jak jednotlivé druhy expozic nejlépe interpretovat. Student bude mít znalosti o historickém kontextu a vývoji oboru galerijní pedagogiky.
Odborné dovednosti
Kompetence získané z přednášek je student schopen samostatně používat v oboru galerijní a muzejní pedagogiky. Student je schopen připravit doprovodný program pro určitou cílovou skupinu k expozici nebo výstavě. Student umí vytvořit na poptávku animační program tak, aby byl adekvátní věku skupiny a zaměření cílové skupiny ve vztahu k RVP.
Kompetence získané z přednášek je student schopen samostatně používat v oboru galerijní a muzejní pedagogiky. Student je schopen připravit doprovodný program pro určitou cílovou skupinu k expozici nebo výstavě. Student umí vytvořit na poptávku animační program tak, aby byl adekvátní věku skupiny a zaměření cílové skupiny ve vztahu k RVP.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Fulková, M. Diskurz umění a vzdělávání. Praha: H+H, 2008.
  • HORÁČEK, R. Galerijní animace a zprostředkovávání umění. Brno: Cerm, 1998. ISBN 80-7204-084-7.
  • HORÁČEK, Radek a BABYRÁDOVÁ, Hana a HAVLÍK, Vladimír a kol. Umění v dialogu s veřejností ? Sborník z mezinárodního sympozia o zprostředkování současného umění. Brno: Dům umění města Brna, 1999.
  • HORÁČEK, Radek a ZÁLEŠÁK, Jan a kol. Aktuální otázky zprostředkování umění ? Teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova.. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
  • SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky). 2. Díl. Praha: Univerzita Karlova, 2004. ISBN 80-7290-130-3.
  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní expozice jako edukační médium 1. díl ? Přístupy k tvorbě expozic a jejich inovace. Olomouc: Univerzita Palackého, 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr