Předmět: Graphic Design 8

« Zpět
Název předmětu Graphic Design 8
Kód předmětu KAGD/XAG8
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
piktogramy, symboly logo, logotyp písmo a typografie ilustrace fotografie doplňující grafika vizuální motiv formát kompozice kontrast, rytmus tvar a barva

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
základní orientace v grafickém designu, typografii, ilustraci, použití fotografie
analýza zadání, rešerše, souvislosti, řešení, která naplňují kritéria vztahu formy a obsahu, orientace v současném technologickém vývoji
analýza zadání, rešerše, souvislosti, řešení, která naplňují kritéria vztahu formy a obsahu, orientace v současném technologickém vývoji
základní orientace v grafickém designu, typografii, ilustraci, použití fotografie
Student ovládá tyto dovednosti: v kresbě (symboly, stylizace), kompozici písma a obrazu (značka, logotyp, layout jednoduchých tiskovin) a plní úkoly související s aplikací písma a obrazu v jednotlivých kategoriích grafického designu.
Student ovládá tyto dovednosti: v kresbě (symboly, stylizace), kompozici písma a obrazu (značka, logotyp, layout jednoduchých tiskovin) a plní úkoly související s aplikací písma a obrazu v jednotlivých kategoriích grafického designu.
Odborné dovednosti
představit kvalitní portfolio s pracemi z oblasti grafického designu nebo příbuzných výtvarných a designérských oborů
představit kvalitní portfolio s pracemi z oblasti grafického designu nebo příbuzných výtvarných a designérských oborů
Student umí spojit technické aspekty oboru GD s tvůrčí a individuální tvorbou, vnímá oborové přesahy a realizuje vlastní vize grafickými prostředky.
Student umí spojit technické aspekty oboru GD s tvůrčí a individuální tvorbou, vnímá oborové přesahy a realizuje vlastní vize grafickými prostředky.
navrhnout grafickou značku funkčně používat typografii pracovat s barvami v grafickém designu vytvořit nosný vizuální motiv vytvořit rešerši k dané problematice
navrhnout grafickou značku funkčně používat typografii pracovat s barvami v grafickém designu vytvořit nosný vizuální motiv vytvořit rešerši k dané problematice
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat funkci písma a typografie
popsat funkci písma a typografie
popsat aplikaci ilustrace a fotografie v grafickém designu
popsat aplikaci ilustrace a fotografie v grafickém designu
vysvětlit vlastnosti formátu, kompozice v grafickém designu
vysvětlit vlastnosti formátu, kompozice v grafickém designu
vysvětlit základy použití barev
vysvětlit základy použití barev
popsat svůj pracovní postup
popsat svůj pracovní postup
vysvětlit systém grafického vizuálního stylu
vysvětlit systém grafického vizuálního stylu
popsat současný vývoj médií ve vztahu ke grafickému designu
popsat současný vývoj médií ve vztahu ke grafickému designu
popsat parametry návrhu orientačního systému
popsat parametry návrhu orientačního systému
popsat specifika výstupů pro tisk, digitální a 3D prostředí
popsat specifika výstupů pro tisk, digitální a 3D prostředí
vysvětlit vliv nových technologií a softwaru na obor
vysvětlit vliv nových technologií a softwaru na obor
Odborné dovednosti
použít funkčně písmo a typografii v návrhu
použít funkčně písmo a typografii v návrhu
navrhnout vizuální styl jako systém
navrhnout vizuální styl jako systém
aplikovat ilustrace a fotografie v návrhu
navrhnout orientační, navigační systém
navrhnout orientační, navigační systém
aplikovat ilustrace a fotografie v návrhu
aplikovat vhodně vizuální styl v tiskovém, digitálním a 3D prostoru
pracovat s vlastnostmi formátu, kompozice v návrhu
pracovat s vlastnostmi formátu, kompozice v návrhu
aplikovat vhodně vizuální styl v tiskovém, digitálním a 3D prostoru
prezentovat a zdůvodnit návrh klientovi
navrhnout použití barev
navrhnout použití barev
prezentovat a zdůvodnit návrh klientovi
navrhnout vlastní projekt
navrhnout vlastní projekt
stanovit svůj pracovní postup
stanovit svůj pracovní postup
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Grafické a výtvarné činnosti
Praktické procvičování
Grafické a výtvarné činnosti
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Známkou
Známkou
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozhovor
Rozhovor
Doporučená literatura
  • Lorenz, Martin. Flexible Visual Systems. Slanted Publishers, 2021. ISBN 978-3948440305.
  • Meggs, Philip,B. A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN. 198-. ISBN 0-471-29.
  • Mollerup, Per. MARKS OF EXCELLENCE. ISBN 0-7148-38381.
  • Olins, Wally. Brand new: nová podoba značek. Praha: Slovart, 2016. ISBN 9788075290472.
  • Olins, Wally. Corporate identity : making business strategy visible through design. London : Thames & Hudson, 1989. ISBN 0-500-27808-3.
  • WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 1. díl. ISBN 1-888001-08-9.
  • WORLD TRADEMARKS. 100 YRS, 2. díl. ISBN 1-888001-09-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr