Předmět: Svět grafického designu 2

« Zpět
Název předmětu Svět grafického designu 2
Kód předmětu KAGD/SVGD2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
Obsah předmětu
1. Vizuální komunikace 2. Firemní identita 3.-4. Soutěže na jednotný vizuální styl 5. Plakáty a jejich novodobé varianty 6.-7. Vliv technologií na grafický design 8. Písmo a typografie 9. Tvorba písma 10. Publikační design 11.-12. Příběhy grafického designu (několik významných osobností světového GD) 13. Příběhy grafického designu (několik významných osobností českého GD)

Studijní aktivity a metody výuky
  • Semestrální práce - 3 hodiny za semestr
  • Účast na výuce - 12 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Všeobecný kulturní přehled.
Všeobecný kulturní přehled.
Odborné dovednosti
Nevyžaduje se žádná speciální dovednost.
Nevyžaduje se žádná speciální dovednost.
Výsledky učení
Odborné znalosti
- vyjmenuje prostředky informační grafiky - definuje roli informační grafiky v každodenním životě - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu - popíše význam plakátu jako informační platformy i jako sběratelského artefaktu - vyjmenuje tištěné i internetové zdroje obsahující zajímavé realizace grafického designu
- vyjmenuje prostředky informační grafiky - definuje roli informační grafiky v každodenním životě - vysvětlí vlastní názor na různé myšlenkové přístupy a využití technologií v grafickém designu - popíše význam plakátu jako informační platformy i jako sběratelského artefaktu - vyjmenuje tištěné i internetové zdroje obsahující zajímavé realizace grafického designu
Odborné dovednosti
- vytvoří rešerže potřebné k zahájení kreativní designérské práce - aplikuje teoretické znalosti o grafickém designu při konkrétních praktických realizacích - analyzuje možnosti využití různých technologií s ohledem na vhodnost využití pro daný úkol - umí napsat obhajobu svého myšlenkového i praktického řešení zadaného úkolu - zakázky si vybírá s vědomím zodpovědnosti grafického designéra
- vytvoří rešerže potřebné k zahájení kreativní designérské práce - aplikuje teoretické znalosti o grafickém designu při konkrétních praktických realizacích - analyzuje možnosti využití různých technologií s ohledem na vhodnost využití pro daný úkol - umí napsat obhajobu svého myšlenkového i praktického řešení zadaného úkolu - zakázky si vybírá s vědomím zodpovědnosti grafického designéra
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza textu
Analýza textu
Doporučená literatura
  • časopisy FONT a Designum. .
  • BERAN, Vladimír a kolektiv. Typografický manuál. Praha: Kafka design, 2012.
  • BLAŽEK, Filip. Typokniha: Průvodce tvorbou tiskovin. UMPRUM. 2020.
  • Noga Pavel. Od designu k designu. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9273-0.
  • WIEDEMANN, Julius. The History of Graphic Design. Vol. 1, 1890?1959. Cologne, 2017.
  • WIEDEMANN, Julius. The History of Graphic Design. Vol. 2, 1960-today. Cologne, 2018.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr