Vyučující
|
-
Kožušková Lívia, Mgr. art. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
1. - 2. Lineární a objemové zobrazení objektu, modelu umístěného v perspektivě. Rozvíjení nabytých znalostí ze zimního semestru. Jedno a dvouúběžníková perspektiva. Vnímání prostoru, kompozice v prostoru. 3. - 4. Modelace světlo a stín. Objektové zobrazování. Od celku k detailu. Schopnost zjednodušit složitější, komplexní objekt, model do jednoduchých tvarů a naopak. Názorné uchopení kompozičních principů v kresbě. 5. - 6. Kresba objektu v prostoru, model. Nová barevná řešení. Přenesení principů trojrozměrného světa do 2D plochy. Objektové zobrazení, pochopení principů zobrazování obketů, lze uplatnit iv kresbě modelu. Od složitého ke snadnému a naopak. Přepsání složitých tvarů - figura, objekt, model do jednodušších kubických tvarů v alternativních barevných řešeních. 7. - 8. Symboly, znaky a tvarová psychologie v předmětném zobrazení v kresbě a v designu. Kresba podle modelu, uložení objektu v prostoru. Práce s tvarovou diverzitou. Zjednodušování složitých tvarů do plochy. 9. - 10. Kresba podle modelu, objektové zobrazování. Pochopení základních kánonů, principů zobrazování lidského těla a jejich uplatnění v designu a navrhování. Forma zobrazování člověka je stavebním kamenem v pochopení fungování předmětného světa. Schopnost studenta správně nahlížet na okolní svět prostřednictvím znalostí z tématu kresba ve formě práce s nástrojem, mu dává prostor skutečně vidět, ne jen se dívat. 11. - 12. Kresba podle modelu. Reálný vs. iluzivní prostor. Jeho kreativním využitím v kresbě se student stává tvůrcem, kreátorem. Přináší vlastní pohled na zobrazovaný objekt., model. Pochopení zobrazení modelu v prostoru za pomoci znalostí perspektivy a kompozice jako základního stavebního kamene. Iluzivní prostor jako jiná forma zobrazované reality. 13. Kresba objektu, modelu umístěného v prostoru. Shrnutí poznatků o lineární i objemové kresbě. Světlo, stín. Barva. Kompozice, perspektiva. Symbol v kresbě, kánony, reálný vs. Iluzivní prostor.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- dokáže definovat a zakreslit jednoduchý objekt v prostoru a taky části lidské postavy, detaily, portrét. - základní pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. - základní pochopení principů perspektivy. - dokáže přečíst a popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. - je schopen charakterizovat a následně kresebně popsat člověka (figuru), pro začátek jeho části v prostoru. |
- dokáže definovat a zakreslit jednoduchý objekt v prostoru a taky části lidské postavy, detaily, portrét. - základní pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. - základní pochopení principů perspektivy. - dokáže přečíst a popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. - je schopen charakterizovat a následně kresebně popsat člověka (figuru), pro začátek jeho části v prostoru. |
Odborné dovednosti |
---|
- dokáže základní poznatky z anatomie (zvíře, člověk) a prostorového zobrazování aplikovat do navazující výuky v kresbě. - dokáže do maximální možné míry proporčně a anatomicky správně zakreslit člověka. - Práce s prostorem a perspektivou, aplikace, pochopení rovin zobrazování. - Ověřování v praxi a procvičováním. - Základní dovednosti v kresbě, práce se světlem a stínem, jejich aplikace v praxi, v práci s linií a plochou. - Ověřování základních dovedností v práci s barvou, její aplikace v praxi. |
- dokáže základní poznatky z anatomie (zvíře, člověk) a prostorového zobrazování aplikovat do navazující výuky v kresbě. - dokáže do maximální možné míry proporčně a anatomicky správně zakreslit člověka. - Práce s prostorem a perspektivou, aplikace, pochopení rovin zobrazování. - Ověřování v praxi a procvičováním. - Základní dovednosti v kresbě, práce se světlem a stínem, jejich aplikace v praxi, v práci s linií a plochou. - Ověřování základních dovedností v práci s barvou, její aplikace v praxi. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- Zobrazení objektů živé a neživé přírody v prostoru. |
- Zobrazení objektů živé a neživé přírody v prostoru. |
- Zásady a jejich osvojeni při zobrazování předloženého modelu. Prostor ve figuře. |
- Zásady a jejich osvojeni při zobrazování předloženého modelu. Prostor ve figuře. |
- Objekt v prostoru, pochopení jednoduché i složité perspektivy předloženého modelu. |
- Objekt v prostoru, pochopení jednoduché i složité perspektivy předloženého modelu. |
- osvojení si a budováni znalostí - světlo a stín, tvarová psychologie, práce s barvou. 3D zobrazování do 2D plochy. |
- osvojení si a budováni znalostí - světlo a stín, tvarová psychologie, práce s barvou. 3D zobrazování do 2D plochy. |
- Osvojení si výrazových prostředků kresby, linie, objem, proporce a kompozice jejích rozvíjení v navazující výukce. |
- Osvojení si výrazových prostředků kresby, linie, objem, proporce a kompozice jejích rozvíjení v navazující výukce. |
- Následné osvojení a prohloubení vlastního dynamického kresebného stylu v oblasti kresebné lineární i objemové perspektivy objektu i modelu. |
- Následné osvojení a prohloubení vlastního dynamického kresebného stylu v oblasti kresebné lineární i objemové perspektivy objektu i modelu. |
Odborné dovednosti |
---|
- Praktické využitie získaných znalostí z předmětného zobrazovania okolitého sveta, v designu, navrhovaní aj v ostatních odborech. Cibrenie oko-ruky študenta. |
- Praktické využitie získaných znalostí z předmětného zobrazovania okolitého sveta, v designu, navrhovaní aj v ostatních odborech. Cibrenie oko-ruky študenta. |
- Schopnost ve výsledku nadobudnout figurálního ako aj nefiguratívního zobrazovaní předmětného světa. |
- Schopnost ve výsledku nadobudnout figurálního ako aj nefiguratívního zobrazovaní předmětného světa. |
- Schopnosť zjednodušovania komplikovaných tvarů. |
- Schopnosť zjednodušovania komplikovaných tvarů. |
- Pozdější praktické použití ve vlastní tvorbě a navrhování, v designu i ve fotografii. Student dokáže transformovat trojrozměrný předmět, model do lineární i stínované kresby, při zachování harmonie všech částí celku. |
- Pozdější praktické použití ve vlastní tvorbě a navrhování, v designu i ve fotografii. Student dokáže transformovat trojrozměrný předmět, model do lineární i stínované kresby, při zachování harmonie všech částí celku. |
- Student následně dokáže tvůrčím způsobem kombinovat osvojené techniky a postupy s cílem maximalizace vizuálního účinku. |
- Student následně dokáže tvůrčím způsobem kombinovat osvojené techniky a postupy s cílem maximalizace vizuálního účinku. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Odborné dovednosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
|