Vyučující
|
-
Kožušková Lívia, Mgr. art. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
1. - 2. Kresba podľa modelu, objektu umiestneného v priestore. Zhrnutie poznatkov nadobudnutých v prvním ročníku, v zimním období a v letním semestru. Lineárne a objemové zobrazenie objektu v perspektíve. Jedno a dvojúbežníková perspektíva. Vnímanie prostoru, kompozice, světlo a stín. 3. - 4. Kresba podľa modelu. Práce s barvou. Priestor, kompozícia, svetlo a tieň. Použití vybraných aspektů ve figurativním jako aj v nefigurativním zobrazování. Pochopenie kánonov ľudského tela, ich aplikace v předmětech zobrazovaní. Prelínanie princípov v navrhování a dizajne s princípy kresby ľudského tela. 5. - 6. Kresba objektu v prostoru, model. Zajímavé tvarové řešení v kresbě za pomoci implementace prvku symbolu do figuratívnej jako aj do nefiguratívnej kresby. Prelínanie princípů v designu a fotografii s principy kresby prvků předmětného světa. 7. - 8. Kresba objektu v prostoru, model. Prenesenie principů trojrozměrného světa do 2D plochy. Objektové zobrazenie, pochopenie princípov zobrazovania obketov, možné aj na kresbe modelu. Od stačí k jednoduchému a naopak. Prepísanie zložitých tvarů - obrázek, objekt, model do jednoduchších kubických tvarů. 9. - 10. Kresba objektu v prostoru, model. Nové barevné riešenia. Prenesenie principů trojrozměrného světa do 2D plochy. Objektové zobrazenie, pochopenie princípov zobrazovania obketov, možné aj v kresbe modelu. Od stačí k jednoduchému a naopak. Prepísanie zložitých tvarov - obr., objekt, model do jednoduchších kubických tvarů v alternativních barevných řešeních. 11. - 12. Symboly, znaky a tvarová psychológia v předmětném zobrazení v kresbě a v designu. Kresba podľa modelu, uloženie objektu v prostoru. Práce s tvarovou rozmanitostí. Zjednodušovanie zložitých tvarů do ploch. 13. Zhrnutie poznatkov z letného semestru. Kresba podľa modelu, alternativa kresba kompozice telies v prostoru. Rozvíjanie získaných poznatků v téme perspektivě, anatómii kompozice, barva, či tvar, objem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 11 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- dokáže definovat a zakreslit jednoduchý objekt v prostoru a taky části lidské postavy, detaily, portrét. - základní pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. - základní pochopení principů perspektivy. - dokáže přečíst a popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. - je schopen charakterizovat a následně kresebně popsat člověka (figuru), pro začátek jeho části v prostoru. |
- dokáže definovat a zakreslit jednoduchý objekt v prostoru a taky části lidské postavy, detaily, portrét. - základní pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. - základní pochopení principů perspektivy. - dokáže přečíst a popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. - je schopen charakterizovat a následně kresebně popsat člověka (figuru), pro začátek jeho části v prostoru. |
Výsledky učení |
---|
- Zobrazení objektů živé a neživé přírody v prostoru. |
- Zobrazení objektů živé a neživé přírody v prostoru. |
- Zásady zobrazování předloženého modelu. Prostor ve figure. |
- Zásady zobrazování předloženého modelu. Prostor ve figure. |
- Objekt v prostoru, pochopení perspektivy předloženého modelu. |
- Objekt v prostoru, pochopení perspektivy předloženého modelu. |
- Světlo a stín, tvarová psychologie, práce s barvou. 3D zobrazování do 2D plochy. |
- Světlo a stín, tvarová psychologie, práce s barvou. 3D zobrazování do 2D plochy. |
- Osvojení výrazových prostředků kresby, linie, objem, proporce a kompozice. |
- Osvojení výrazových prostředků kresby, linie, objem, proporce a kompozice. |
- Následné osvojení a prohloubení vlastního dynamického kresebného stylu v oblasti kresebné lineární i objemové perspektivy objektu i modelu. |
- Následné osvojení a prohloubení vlastního dynamického kresebného stylu v oblasti kresebné lineární i objemové perspektivy objektu i modelu. |
Odborné dovednosti |
---|
- Figurální i nefigurativní zobrazování předmětného světa. |
- Figurální i nefigurativní zobrazování předmětného světa. |
- práce se symbolem v kresbě. Schopnost zjednodušování složitých tvarů. |
- práce se symbolem v kresbě. Schopnost zjednodušování složitých tvarů. |
- Nová tvarová řešení. Pozdější praktické použití ve vlastní tvorbě a navrhování, v designu i ve fotografii. |
- Nová tvarová řešení. Pozdější praktické použití ve vlastní tvorbě a navrhování, v designu i ve fotografii. |
- Student dokáže transformovat trojrozměrný předmět, model do lineární i stínované kresby, při zachování harmonie všech částí celku. |
- Student dokáže transformovat trojrozměrný předmět, model do lineární i stínované kresby, při zachování harmonie všech částí celku. |
- Student následně dokáže tvůrčím způsobem kombinovat osvojené techniky a postupy s cílem maximalizace vizuálního účinku. |
- Student následně dokáže tvůrčím způsobem kombinovat osvojené techniky a postupy s cílem maximalizace vizuálního účinku. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Odborné dovednosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
|