Vyučující
|
-
Kožušková Lívia, Mgr. art. ArtD.
-
Mičolová Lenka, MgA.
-
Háblová Hana, MgA. DiS.
-
Krcha Radek, ak. soch.
|
Obsah předmětu
|
1. -2. Lineární a objemové zobrazení objektu, modelu umístěného v perspektivě. Rozvíjení nabytých znalostí ze zimního semestru. Jedno a dvouúběžníková perspektiva. Vnímání prostoru, kompozice v prostoru. Prostor v objektu vs. objekt v prostoru. 3. - 4. Tvarové zobrazování. Kresba podle modelu, objektu. Tvar, objem, plocha, prostor. Formy zjednodušování složitých tvarů do tvarů jednoduchých a opačně. Pochopení uložení objektu, modelu v perspektivě, nová kompoziční řešení. 5. - 6. Kresba podle modelu, objektové zobrazení. Osvojení si kánonů, principů zobrazení lidského těla. Bližší seznámení se s postupy jeho zobrazování. 7. - 8. Kresba podle modelu, objektové zobrazení. Prostor, kompozice, barva, světlo a stín. Použití vybraných aspektů ve figurativním i nefigurativním zobrazování. Pochopení kánonů lidského těla, jejich aplikování v předmětovém zobrazování. Prolínání principů v navrhování a designu s principy kresby lidského těla. 9. -10. Kresba podle modelu, objektové zobrazení. Pochopení a správné zobrazení lidského těla v perspektivě jako nástroj pochopení fungování objektového světa. 11. - 12. Kresba podle modelu, objektové zobrazení. Navrhování ve 2D designu, správné nahlížení na předmětný svět v reklamní fotografii je výsledkem schopnosti nahlížet na předmětný svět s pochopením principů perspektivy, kompozice, správného umístění objektů v prostoru, jakož i výsledkem pochopení fungování lidského těla. Design jako forma extenze částí lidského těla. Kresba jako nástroj. 13. Kresba podle modelu, objektové zobrazení. Shrnutí poznatků nabytých v zimním a letním semestru. Lineární i objemová kresba. Světlo a stín, barva. Pochopení principů kompozice a správného zobrazování objektů, modelů v perspektivě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- dokáže definovat a zakreslit jednoduchý objekt v prostoru a taky části lidské postavy, detaily, portrét. - základní pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. - základní pochopení principů perspektivy. - dokáže přečíst a popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. - je schopen charakterizovat a následně kresebně popsat člověka (figuru), pro začátek jeho části v prostoru. |
- dokáže definovat a zakreslit jednoduchý objekt v prostoru a taky části lidské postavy, detaily, portrét. - základní pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. - základní pochopení principů perspektivy. - dokáže přečíst a popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. - je schopen charakterizovat a následně kresebně popsat člověka (figuru), pro začátek jeho části v prostoru. |
Odborné dovednosti |
---|
- dokáže základní poznatky z anatomie (zvíře, člověk) a prostorového zobrazování aplikovat do navazující výuky v kresbě. - dokáže do maximální možné míry proporčně a anatomicky správně zakreslit člověka. - Práce s prostorem a perspektivou, aplikace, pochopení rovin zobrazování. - Ověřování v praxi a procvičováním. - Základní dovednosti v kresbě, práce se světlem a stínem, jejich aplikace v praxi, v práci s linií a plochou. - Ověřování základních dovedností v práci s barvou, její aplikace v praxi. |
- dokáže základní poznatky z anatomie (zvíře, člověk) a prostorového zobrazování aplikovat do navazující výuky v kresbě. - dokáže do maximální možné míry proporčně a anatomicky správně zakreslit člověka. - Práce s prostorem a perspektivou, aplikace, pochopení rovin zobrazování. - Ověřování v praxi a procvičováním. - Základní dovednosti v kresbě, práce se světlem a stínem, jejich aplikace v praxi, v práci s linií a plochou. - Ověřování základních dovedností v práci s barvou, její aplikace v praxi. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- Študent sa naučí správne zakresliť objekt, model a umiestnený v priestore. |
- Študent sa naučí správne zakresliť objekt, model a umiestnený v priestore. |
- Práce se symboly v plošě, schopnost zjednodušit složité tvary. |
- Práce se symboly v plošě, schopnost zjednodušit složité tvary. |
- Práca s kompozíciou, tvarom, objemom. Nové tvarové riešenia. |
- Práca s kompozíciou, tvarom, objemom. Nové tvarové riešenia. |
- Študent dokáže transformovať trojrozmerný predmet, model do lineárnej ako aj tieňovanej kresby, pri zachovaní harmónie všetkých častí celku. |
- Študent dokáže transformovať trojrozmerný predmet, model do lineárnej ako aj tieňovanej kresby, pri zachovaní harmónie všetkých častí celku. |
- nadobudnutí kreslířských schopností a získaní znalosti o pravidlech kompozice a perspektivy objektu, modelu v priestore. Svetlo a tieň, barva, technologie, kompozice, prostor, perspektiva. |
- nadobudnutí kreslířských schopností a získaní znalosti o pravidlech kompozice a perspektivy objektu, modelu v priestore. Svetlo a tieň, barva, technologie, kompozice, prostor, perspektiva. |
Odborné dovednosti |
---|
- Pochopení principů fungování předmětného světa a jeho cílené přenesení do plochy, na papír. |
- Pochopení principů fungování předmětného světa a jeho cílené přenesení do plochy, na papír. |
- Cibrení oko-ruce studenta na papíře. |
- Cibrení oko-ruce studenta na papíře. |
- Nová tvarová řešení v oboru. |
- Nová tvarová řešení v oboru. |
- Student následně dokáže tvůrčím způsobem kombinovat osvojené techniky a postupy s cílem maximalizace vizuálního účinku. |
- Student následně dokáže tvůrčím způsobem kombinovat osvojené techniky a postupy s cílem maximalizace vizuálního účinku. |
- Později praktické využití ve vlastní tvorbě a navrhování, v designu. |
- Později praktické využití ve vlastní tvorbě a navrhování, v designu. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Odborné dovednosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
|