Předmět: Digitální prezentace a kompozice 2

« Zpět
Název předmětu Digitální prezentace a kompozice 2
Kód předmětu KAGD/DPK2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvod do problematiky UX a UI 2. UX design proces 3. Cílová skupina, tvorba person 4. Informační architektura, wireframe 5. Software Figma 6. Uživatelská rozhraní 7. Trendy v UI a webdesignu 8. Webová typografie 9. Style guide 10. Landing page a newsletter 11. Responzivní design 12. Návrh vlastní webové stránky 13. Příprava prototypu

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
má přehled v software využívaných v grafickém designu umí rozlišit použití software pro vektorovou a pro bitmapovou grafiku nalézá originální řešení pro podporu své vlastní tvorby zná základní principy grafického designu a umí je použít v praxi
má přehled v software využívaných v grafickém designu umí rozlišit použití software pro vektorovou a pro bitmapovou grafiku nalézá originální řešení pro podporu své vlastní tvorby zná základní principy grafického designu a umí je použít v praxi
Odborné dovednosti
využívá vektorového i bitmapového software v běžní praxi zvládá designové a typografické principy pro další použití v praxi umí exportovat grafická data v různých formátech a dále s nimi pracovat
využívá vektorového i bitmapového software v běžní praxi zvládá designové a typografické principy pro další použití v praxi umí exportovat grafická data v různých formátech a dále s nimi pracovat
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat a zdůvodnit metody využívané v dané problematice definovat klíčové pojmy v problematice UX designu definovat cílovou skupinu definovat trendy v současném webdesignu vybrat vhodný software pro vznik prototypů
popsat a zdůvodnit metody využívané v dané problematice definovat klíčové pojmy v problematice UX designu definovat cílovou skupinu definovat trendy v současném webdesignu vybrat vhodný software pro vznik prototypů
Odborné dovednosti
využít metody UX designu v dané problematice pracovat s cílovou skupinou pracovat v prototypovacím software navrhnout vlastní landing page navrhnout vlastní webovou stránku navrhnout responzivní webovou stránku
využít metody UX designu v dané problematice pracovat s cílovou skupinou pracovat v prototypovacím software navrhnout vlastní landing page navrhnout vlastní webovou stránku navrhnout responzivní webovou stránku
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Odborné dovednosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Doporučená literatura
  • ADAMÍKOVÁ, Anežka a Lukáš BoB MARVAN. ed. #zapixely: průvodce světem digitálního designu. Praha: Czechdesign, 2017. ISBN 978-80-906423-4-8.
  • Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
  • Ellen Lupton. Design Is Storytelling. Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum. 2017.
  • GILBERT, Regine M. Inclusive Design for a Digital World: Designing with Accessibility in Mind. Apress, 2019. ISBN 978-1484250150.
  • Kleon Austin. Show Your Work!: 10 Ways To Share Your Creativity And Get Discovered. 2014.
  • Krug, Steve. Don´t make me think!: a common sense approsach to web usability. 2nd ed. Berkeley: New Riders. 2006.
  • NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán. 2010.
  • Regine Gilbert. Inclusive Design for a Digital World: Designing with Accessibility in Mind. 2017.
  • ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Brno House of Řezáč. 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr