Předmět: Digitální prezentace a kompozice 1

« Zpět
Název předmětu Digitální prezentace a kompozice 1
Kód předmětu KAGD/DPK1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vyoralová Jana, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do problematiky digitálních médií Seznámení s dostupnými nástroji Kreativní forma prezentací Formy osobní prezentace Sebeprezentace formou portfolia - konzultace a vytvoření Netradiční využití Adobe Photoshop Základy Adobe After Effect Základní animační techniky Principy Motion designu Základní animace písma Animovaný logomanuál Představení softwaru Figma a jeho použití Individuální konzultace a doporučení digitální prezentace k BP

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Student nalézá originální řešení pro podporu své vlastní tvorby Základní principy grafického designu a schopnost jejich použití v praxi.
Student nalézá originální řešení pro podporu své vlastní tvorby Základní principy grafického designu a schopnost jejich použití v praxi.
umí definovat problematiku v dané oblasti orientuje se v typografii
umí definovat problematiku v dané oblasti orientuje se v typografii
Odborné dovednosti
Využití vektorového a bitmapového softwaru v běžné praxi. Zvládání designových a typografických principů pro další použití v praxi. Ovládání grafického softwaru, bitmapového i vektorového. Export dat v požadovaných formátech.
Využití vektorového a bitmapového softwaru v běžné praxi. Zvládání designových a typografických principů pro další použití v praxi. Ovládání grafického softwaru, bitmapového i vektorového. Export dat v požadovaných formátech.
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat a zdůvodnit metody využití software v dané problematice vybrat vhodný software pro zadaný úkol popsat proces tvorby zadaného úkolu definovat klíčové pojmy v programu Adobe After Effects definovat parametry pro tvorbu krátkých videí a animací
popsat a zdůvodnit metody využití software v dané problematice vybrat vhodný software pro zadaný úkol popsat proces tvorby zadaného úkolu definovat klíčové pojmy v programu Adobe After Effects definovat parametry pro tvorbu krátkých videí a animací
Odborné dovednosti
využít znalosti programu Adobe After Effects využít znalosti pro exportování videí navrhnout krátké prezentační video navrhnout krátké video pro sociální sítě použít nabité znalosti pro podporu vytvoření originální prezentace při ostatích projektech
využít znalosti programu Adobe After Effects využít znalosti pro exportování videí navrhnout krátké prezentační video navrhnout krátké video pro sociální sítě použít nabité znalosti pro podporu vytvoření originální prezentace při ostatích projektech
vytvořit základní animace vytvořit animovaný logomanuál vytváří kreativní prezentace za použití libovolného software
vytvořit základní animace vytvořit animovaný logomanuál vytváří kreativní prezentace za použití libovolného software
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Odborné dovednosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Doporučená literatura
  • ADAMÍKOVÁ, Anežka a Lukáš BoB MARVAN. ed. #zapixely: průvodce světem digitálního designu. Praha: Czechdesign, 2017. ISBN 978-80-906423-4-8.
  • Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
  • Ellen Lupton. Design Is Storytelling. Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum. 2017.
  • GILBERT, Regine M. Inclusive Design for a Digital World: Designing with Accessibility in Mind. Apress, 2019. ISBN 978-1484250150.
  • Kleon Austin. Show Your Work!: 10 Ways To Share Your Creativity And Get Discovered. 2014.
  • Regine Gilbert. Inclusive Design for a Digital World: Designing with Accessibility in Mind. 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr