Vyučující
|
-
Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
1. - 4. design ve virtuálním prostoru 5. workshop s odborníkem z praxe (nebo z jiné vysoké školy) 6. - 9. sociálně-kritický zaměřený projekt 10. -13 . grafický návrh a kompletní sazba školního časopisu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 48 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 48 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Je schopen samostatně tvořit návrhy projektů zejména z oblasti grafického designu. Předpokládá se znalost typografických pravidel a potřebných grafických softwarů. |
Je schopen samostatně tvořit návrhy projektů zejména z oblasti grafického designu. Předpokládá se znalost typografických pravidel a potřebných grafických softwarů. |
Výsledky učení |
---|
- definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu |
- definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu |
Odborné dovednosti |
---|
- navrhuje webovou grafiku - umí spolupracovat na realizaci s dalšími studenty - navrhuje projekty se sociálně-kritickým zaměřením - řeší komplexní úkoly z oblasti publikačního designu - dokáže vhodně zkombinovat obrazovou část s typografickou |
- navrhuje webovou grafiku - umí spolupracovat na realizaci s dalšími studenty - navrhuje projekty se sociálně-kritickým zaměřením - řeší komplexní úkoly z oblasti publikačního designu - dokáže vhodně zkombinovat obrazovou část s typografickou |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
časopisy např. Font, Designum, Slanted, Eye, Print Magazine, Creative Review, IdN. .
-
je zadávána individuálně podle charakteru úkolů.
-
Itkonen Marjata (concept). Resolutions REsponsibility in graphic design. Helsinky: Aalto University, 2013.
-
KESSELS, Kramer. Advertising for people who don?t like advertising. London: Laurence King Publishing, 2012. ISBN 978-178067 320 2.
-
Krug Steve. Webdesign. Nenuťte uživatele přemýšlet!. Brno: Computer Press, 2006.
-
Müller Jens, Wiedemann Julius. Graphic design. Vol. 2 1960-today. Köln: Taschen, 2018. ISBN 978-3-8365-7037-4.
-
PATER Ruben. Politics of Design. BIS Publishers B. V., 2016. ISBN 978 90 6369 422 7.
-
Poulin Richard. Jazyk grafického designu.. Praha: Slovart, 2012.
|