Vyučující
|
-
Noga Pavel, prof. Mgr. A. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
- Katalog na zadané téma - Parafráze, transformace (přetvoření díla) - Zadání v rámci meziateliliérové spolupráce - fotografie, animace a pod. - Vlastní autorské projekty z oblasti grafického designu, které formulovali v přihlášce do magisterkého studia.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 48 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 48 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Schopnost rozvíjet a prohlubovat znalosti oboru, naplnit grafickými realizacemi proces individuálního, tvůrčího přístupu k tématu. Prokázat profesní způsobilost způsobem myšlení, při vnímání oborových přesahů (animace, motion design, fotografie, nové technologie a software). |
Schopnost rozvíjet a prohlubovat znalosti oboru, naplnit grafickými realizacemi proces individuálního, tvůrčího přístupu k tématu. Prokázat profesní způsobilost způsobem myšlení, při vnímání oborových přesahů (animace, motion design, fotografie, nové technologie a software). |
Odborné dovednosti |
---|
zvládá odborné dovednosti - např. ovládá grafický software, zejména Adobe Illustrator, Photoshop, Indesign, After effects aj., základy typografie, kresby a technologie navrhování |
zvládá odborné dovednosti - např. ovládá grafický software, zejména Adobe Illustrator, Photoshop, Indesign, After effects aj., základy typografie, kresby a technologie navrhování |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu |
- definuje klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - popíše technologické postupy použité při zpracování úkolu - umí vysvětlit pojem kritický design - vyjmenuje etické otázky pojící se s řešením - vysvětlí typografické názvosloví a polygrafické technologie navržené pro realizaci projektu |
Odborné dovednosti |
---|
vyhledávání informací o určité problematice na základě konkrétního požadavku generování co nejvíce nápadů na dané téma schopnost kolektivně diskutovat na téma zadaného kreativního úkolu schopnost kolektivní spolupráce při kreativním řešení zadaného úkolu schopnost dotáhnout projekt do realizované podoby |
vyhledávání informací o určité problematice na základě konkrétního požadavku generování co nejvíce nápadů na dané téma schopnost kolektivně diskutovat na téma zadaného kreativního úkolu schopnost kolektivní spolupráce při kreativním řešení zadaného úkolu schopnost dotáhnout projekt do realizované podoby |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Exkurze |
Exkurze |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Analýza textu |
Analýza textu |
Pracovní činnosti (dílny) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
časopisy např. Font, Designum, Slanted, Eye, Print Magazine, Creative Review, IdN. .
-
je zadávána individuálně podle charakteru úkolů.
-
BARNBROOK, Jonathan. Barnbrook Bible. New York: Rizzoli International Publications, Inc.,, 2007. ISBN 978-847829989.
-
Bosák Petr, Jansa Robert a kolektiv. Proto. Grafický design a současné umění. Praha: tranzit.cz, 2013. ISBN 978-80-87259-22-1.
-
HELLER, Steven. Design Literacy: Understanding Graphic Design. New York: Allworth Press, 2014. ISBN 978-162153-404-4.
-
MEGGS, Philip B. a PURVIS, Alston W. Meggs' history of graphic design. Ed. Hoboken: John Wiley & Sons, 2016. ISBN 9781118772058.
|