Předmět: Narativní postupy v game designu

« Zpět
Název předmětu Narativní postupy v game designu
Kód předmětu KAGA/NARGA
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kubeček Tomáš, MgA.
  • Novák Pavel, MgA.
Obsah předmětu
- Výuka je orientována na postupný vývoj příběhových prototypů, jejichž zadání studenti definují společně s vyučujícím - nápady a zadání vychází z aktuálních trendů příběhových her, jakožto popkultury jako celku - Výuka se zaměřuje na řešení jak na teoretická východiska, tak jejich následné uvádění do praxe v rámci týmových úkolů - Vyučující se snaží moderovat diskusi mezi studenty a nastiňovat možné úhly pohledu na jednotlivé problematiky - Narativní funkce videoherního designu jsou rámovány i vzhledem k dalším disciplínám, které jsou pro vývoj her klíčové

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student je seznámen se základními teoriemi narativní tvorby stejně jako s odbornými termíny. Na vlastní kůži zkouší formulovat a cizelovat své nápady ve skupině, stejně jako diskutovat o jejich výhodách a nevýhodách s kolegy. Má základní znalosti k přípravě vývojových dokumentů.
Student je seznámen se základními teoriemi narativní tvorby stejně jako s odbornými termíny. Na vlastní kůži zkouší formulovat a cizelovat své nápady ve skupině, stejně jako diskutovat o jejich výhodách a nevýhodách s kolegy. Má základní znalosti k přípravě vývojových dokumentů.
Teorie tříaktové struktury
Teorie tříaktové struktury
Teorie narrativních metažánrů
Teorie narrativních metažánrů
Teorie charakterů postav
Teorie charakterů postav
Vysvětlit rozdíl mezi vývojovými dokumenty
Vysvětlit rozdíl mezi vývojovými dokumenty
Teorie správného stylistiky pro tvorbu audiovizuálního scénáře
Teorie správného stylistiky pro tvorbu audiovizuálního scénáře
Odborné dovednosti
Schopnost vytvořit námět, tagline a logline pro narativní videohru
Schopnost vytvořit námět, tagline a logline pro narativní videohru
Dovednost analyzovat potenciální slabá místa narativních návrhů
Dovednost analyzovat potenciální slabá místa narativních návrhů
Vytvořit konstruktivní feedback
Vytvořit konstruktivní feedback
Napsat dialog podle průmyslového standardu scénáristiky
Napsat dialog podle průmyslového standardu scénáristiky
Přemýšlet v širších ohledech a být součástí kreativního týmu
Přemýšlet v širších ohledech a být součástí kreativního týmu
Doporučená literatura
  • Evan Skolnick. Video Game Storytelling. 2014. ISBN 0385345828.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr