Předmět: Ateliér Game Design 7

« Zpět
Název předmětu Ateliér Game Design 7
Kód předmětu KAGA/AT7
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Novák Pavel, MgA.
Obsah předmětu
- Výuka je orientována na řešení rozsáhlejších, komplexně pojatých projektů, jejichž zadání studenti definují společně s vyučujícím - Základní východiska a prostředky herní tvorby jsou konfrontovány s aktuálními trendy a technologiemi - Vyšší stupeň náročnosti úkolů souvisí se zohledněním všech aspektů spojených s danou problematikou - Výuka se zaměřuje na řešení jak individuálních, tak i společných projektů s cílem rozvíjet schopnosti jednotlivých studentů také v oblasti organizace práce na několika paralelních projektech různého rozsahu a charakteru, důraz je kladen na schopnost studentů spolupracovat navzájem při hledání řešení - Student po zpracování analýzy problematiky navrhuje možná řešení zohledňující v nejširších souvislostech všechny aspekty související s řešeným úkolem, důraz je kladen na vlastní iniciativu a samostatnost studenta při hledání řešení - Vyučující je zde především v roli pozorovatele, poskytuje zpětnou vazbu, spolu se studentem diagnostikuje momentální úroveň dovedností a znalostí a stanovuje individuální rozvojový plán

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 48 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 52 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace.
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace.
Výsledky učení
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Prohlubuje nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle.
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Prohlubuje nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle.
Historie videoher
Historie videoher
Čeští vývojáři
Čeští vývojáři
Herní UI/UX
Herní UI/UX
Concept-art
Concept-art
Tvorba konceptu videohry
Tvorba konceptu videohry
Odborné dovednosti
Tvorba konceptu videohry
Tvorba konceptu videohry
Prezentace vlastního nápadu
Prezentace vlastního nápadu
Tvorba vizuálního stylu hry
Tvorba vizuálního stylu hry
Práce v programu pro tvorbu her
Práce v programu pro tvorbu her
Tvorba prototypu hry
Tvorba prototypu hry
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • Jan JIRKOVSKÝ a kolektiv. Game industry: vývoj počítačových her a kapitoly z herního průmyslu. Praha, 2011. ISBN 978-80-904387-1-2.
  • Jason Schreier. Krev, pot a pixely. 2019. ISBN 978-807577824.
  • Jesse Schell. The Art of Game Design: The Book of Lenses. 2019. ISBN 978-1138632059.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr