Předmět: Media, Arts and Design

« Zpět
Název předmětu Media, Arts and Design
Kód předmětu KADS/DXMAD
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stanický Petr, prof. MgA. MFA
  • Kubaš Mário, Mgr. Ph.D.
  • Wojaczek Leszek, PaedDr.
Obsah předmětu
- Umění jako specifická forma lidského komunikativního jednání. - Umělecké dílo jako komunikační médium. - Estetika umění a masových médií. - Vysoké a nízké (pokleslé) umění. - Masové a alternativní umění. - Knižní, filmový a hudební průmysl. - Umělecké dílo jako zboží a mediální produkt. - Ekonomická hodnota umění. - Populární kultura. - Dramaturgie uměleckých pořadů v soukromých a veřejnoprávních mediích (knižní nakladatelství, periodický tisk, rozhlas a televize). - Umění a internet.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 35 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 50 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základy oborů mediální a kulturální studia.
Základy oborů mediální a kulturální studia.
Výsledky učení
Schopnost interpretace mediálního textu.
Schopnost interpretace mediálního textu.
Vyučovací metody
Přednášení
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Esej
Esej
Doporučená literatura
  • Arendtová, H. Krize kultury. Praha : MF, 1994.
  • Barker, Chris. Slovník kulturálních studií. Praha : Portál, 2006.
  • Cairncross, Frances. Konec vzdálenosti : jak komunikaení revoluce zminí naše životy. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 1999. ISBN 807226155X.
  • Eco, U. Skeptikové a těšitelé. Praha, 1995.
  • Flusser, Vilém. Komunikológia. Bratislava, Mediálny inštitut,, 2002.
  • Graham, Godon. Filosofie umění. Brno: Barrister a Principal, 1997.
  • Chvalík, Květoslav. Strukturální estetika. Řád věcí a člověka.. Praha: Victoria Publishing, 1994.
  • Jirák, Jan - Kopplová,Barbara. Média as polečnost.
  • McQuail, Denis. Teorie masové komunikace. Praha : Portál, 1999.
  • Pavelka, Jiří. Komunikace a interpretace v kontextu studia kultury.. In Ivo Pospíšil - Jan Zouhar.
  • Pavelka, Jiří. Kultura, média a literatura.. Středoevropské vydavatelství a nakladatelství Regiony, 2004.
  • Pipes, Alan. Foundations of art and design. 2nd ed. London : Laurence King, 2008. ISBN 978-1-85669-578-7.
  • Postman, Alan. Ubavit se k smrti. Veřejná komunikace ve věku zábavy.. Praha: Mladá fronta, 1999.
  • Reifová, Irena a kol. Slovník mediální komunikace.. Praha: Portál, 2004.
  • Ritzer, George. Mcdonaldizace společnosti. Praha : Academia, 1996.
  • Soukup, Václav. Přehled antropologických teorií kultury. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-328-5.
  • Thwaites, Tony - David, Lloyd - Mules,Warwick. Introdcing Cultural and Media Studies. A Semiotic Approach. Houndmills - Basingstoke - Hampshire - New York: Palgrave, 2002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr