Vyučující
|
-
Spružinová Michaela, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je kombinace přemýšlení nad reálným řemeslným řešením (kde je kladen důraz na realizovatelnost řešení) a konceptuální přístup použití řemeslných technik. Předmět je zaměřen na řemeslné postupy aplikované na postkonceptuální myšlení. Důraz je kladen na konceptuální uchopení zadaného tématu a zvládnutí řemeslných technik. Předmět se zaměřuje jak na navrhování konceptů, tak na řemeslnou výrobu (řezání, rytí, broušení). 1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard, storyboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Realizace pracovních modelů 7. Konzultace nad rozpracovaným tématem 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení zadání Student používá získané znalosti pro komplexní řešení designérských projektů. Student je schopen zvolit pro konkrétní projekt vyšší obtížnosti optimální výrobní technologii a materiál při respektování základních ergonomických parametrů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostatě zpracovat zadané úkoly na základě studia dané problematiky a konzultací s vyučujícím. Obhájit autorské řešení před komisí složenou z interních a externích odborníků z oboru. |
Samostatě zpracovat zadané úkoly na základě studia dané problematiky a konzultací s vyučujícím. Obhájit autorské řešení před komisí složenou z interních a externích odborníků z oboru. |
Výsledky učení |
---|
Student používá získané znalosti pro komplexní řešení designérských projektů. Student je schopen zvolit pro konkrétní projekt vyšší obtížnosti optimální výrobní technologii a materiál při respektování základních ergonomických parametrů. |
Student používá získané znalosti pro komplexní řešení designérských projektů. Student je schopen zvolit pro konkrétní projekt vyšší obtížnosti optimální výrobní technologii a materiál při respektování základních ergonomických parametrů. |
Odborné dovednosti |
---|
Brainstorming, moodboard, storyboard Konzultace nad rozpracovaným tématem Realizace pracovních modelů Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu Konzultace nad rozpracovaným tématem Vyhodnocení zadání |
Brainstorming, moodboard, storyboard Konzultace nad rozpracovaným tématem Realizace pracovních modelů Realizace modelů kolekce, produktové řady z finálního materiálu Konzultace nad rozpracovaným tématem Vyhodnocení zadání |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
? Art and Antiques, Neues Glass, Keramika a sklo, Sklář a Keramik. .
-
FISCHER, Lucy (ed. Art Direction & Production design. London: I. B. Tauris & Co.. 2015.
-
HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada, Pavla PAUKNEROVÁ a Cyril ŘÍHA. Tam a zpátky: současný design, architektura a urbanismus. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová. 2015.
-
KLASOVÁ, Milena. Libenský a Brychtová. Praha: Gallery. 2002.
-
KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017.
-
MICHL, Jan. Funkcionalismus, design, škola, trh: čtrnáct textů o problémech teorie a praxe moderního designu. Brno. 2012.
-
Miller, Judith. Sklo 20. století. Noxi Bratislava, 2005. ISBN 80-89179-21-5.
-
Petrová, Sylva. České sklo. Praha. 2018.
|