Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Rozvoj osobnosti 2. Týmová spolupráce 3. Argumentační dovednosti 4. Výtvarné aktivity 5. Prezentace projektů - aktivity na bližší vzájemné poznání studentů - aktivity procvičující týmovou spolupráci + reflexe a pojmenování zkušenosti - trénink poskytování zpětné vazby - aktivity procvičující schopnost argumentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nezávislé a kritické myšlení. |
Nezávislé a kritické myšlení. |
Výsledky učení |
---|
Student rozpozná své předpoklady pro práci v týmu, vyzkouší si různé role, naučí se efektivně využívat dostupné zdroje a hospodárně nakládat s vymezeným časem. |
Student rozpozná své předpoklady pro práci v týmu, vyzkouší si různé role, naučí se efektivně využívat dostupné zdroje a hospodárně nakládat s vymezeným časem. |
cyklus učení a komfortní zóna |
cyklus učení a komfortní zóna |
rozumí základním principům týmové spolupráce a skupinové dynamiky |
rozumí základním principům týmové spolupráce a skupinové dynamiky |
týmové role |
týmové role |
zná postup řešení problému / vedení projektu |
zná postup řešení problému / vedení projektu |
postup řešení problému |
postup řešení problému |
rozumí trojimperativu zdroje / kvalita / čas |
rozumí trojimperativu zdroje / kvalita / čas |
trojimperativ kvalita - čas - zdroje |
trojimperativ kvalita - čas - zdroje |
zná pravidla poskytování a přijímání zpětné vazby |
zná pravidla poskytování a přijímání zpětné vazby |
skupinová dynamika |
skupinová dynamika |
ví, jaké je jeho místo / role ve skupině |
ví, jaké je jeho místo / role ve skupině |
Odborné dovednosti |
---|
analýza zadání |
analýza zadání |
dovede analyzovat zadání úkolu |
dovede analyzovat zadání úkolu |
dovede navrhnout řešení a stanovit postup |
dovede navrhnout řešení a stanovit postup |
práce s časem |
práce s časem |
dovede komunikovat a najít dohodu s ostatními |
dovede komunikovat a najít dohodu s ostatními |
stanovení postupu |
stanovení postupu |
dovede odprezentovat a obhájit svůj návrh |
dovede odprezentovat a obhájit svůj návrh |
rozdělení rolí a úkolů |
rozdělení rolí a úkolů |
dovede poskytnout i přijmout zpětnou vazbu |
dovede poskytnout i přijmout zpětnou vazbu |
zpětná vazba - poskytování a přijímání |
zpětná vazba - poskytování a přijímání |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Doporučená literatura
|
-
PLAMÍNEK, Jiří a Daniel FRANC. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. ISBN 9788024744841.
-
TELLÉUS, Annika. Naslouchat je umění: jak účinně a pozitivně komunikovat. Praha: Portál, 2022. ISBN 978-80-262-1869-2.
-
THALER, Richard H. a Cass R. SUNSTEIN. Nudge (Šťouch): jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Zlín: Kniha Zlín, 2010. ISBN 978-80-87162-66-8.
|