Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Reálné ukoly, zde je kladen důraz především na možnost realizovatelnost navrhovaného řešení, v kombinaci s úkoly akademickými, zde nemusí být realizovatelnost řešení hlavní podmínkou a experimentálními úkoly, u kterých je důraz kladen především na originální ideu navrhovaného řešení, její prezentaci. - Studenti jsou vedeni k samostatnému, kritickému způsobu myšlení. - Jsou podněcováni k hledání novátorských řešení ve variantách. Obsah předmětu: 1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Brainstorming, moodboard 3. Konzultace nad rozpracovaným tématem 4. Konzultace nad rozpracovaným tématem 5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Konzultace nad rozpracovaným tématem 7. Prezentace rozpracovanosti zadání 8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Konzultace nad rozpracovaným tématem 10. Konzultace nad rozpracovaným tématem 11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Prezentace ateliérového zadání a vyhodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostatnost, kritické myšlení. |
Samostatnost, kritické myšlení. |
Schopnost využivat dostupné technologie a materiály v oblasti zrychlení realizace projektů. |
Schopnost využivat dostupné technologie a materiály v oblasti zrychlení realizace projektů. |
Schopnost organizačního zajištění kooperací. |
Schopnost organizačního zajištění kooperací. |
Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. |
Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. |
Odborné dovednosti |
---|
Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů. |
Schopnost prezentace výsledků vlastní práce, a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu |
- definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu |
- zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu |
- zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu |
- popsat metody použité při zpracování úkolu |
- popsat metody použité při zpracování úkolu |
- zdůvodnit volbu způsobu vizualizace |
- zdůvodnit volbu způsobu vizualizace |
- vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením |
- vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením |
Odborné dovednosti |
---|
- identifikovat problém |
- identifikovat problém |
- analyzovat stávající stav řešené problematiky |
- analyzovat stávající stav řešené problematiky |
- navrhnout alternativy / možností řešení |
- navrhnout alternativy / možností řešení |
- vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení |
- vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení |
- realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
- realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
CRHÁK, František. Výtvarná geometrie plus: geometrická gramatika (nejen) pro designéry.. Brno: VUTIUM, 2012. ISBN 978-80-214-3767-8.
-
JACKSON, Paul. Folding Techniques for Designers, From Sheet to Form. Laurence King Publishing, 2011. ISBN 9781856697217.
-
KULA, Daniel a Elodie TERNAUX. Materiology: průvodce světem materiálů a technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, 2012. ISBN 978-80-260-0538-4.
-
LAM, Loretta. Mastering Contemporary Jewelry Design: Inspiration, Process, and Finding Your Voice. Schiffer, 2020. ISBN 9780764359194.
-
McGRATH, Jinks. Metalsmithing for Jewelry Makers: Traditional and Contemporary Techniques for Inspirational Results. B.E.S., 2013. ISBN 9780764165849.
-
MUNRO, Frieda. Troubleshooting for Jewelers: Common Problems, Why They Happen and How to Fix Them. Firefly Books, 2016. ISBN 9781770857353.
-
REVERE, Alan. Professional Jewelry Making: A Contemporary Guide to Traditional Jewelry Techniques. Brynmorgen Press, 2011. ISBN 1929565429.
-
Skálová, Jana. Nauka o materiálech. 4. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-244-0.
-
VOLANDES, Stellene. Jeweler: Masters, Mavericks, and Visionaries of Modern Design. Rizzoli, 2016. ISBN 9780847848614.
|