Vyučující
|
-
Trejtnarová Lucie, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výukové materiály jsou umístěny na https://moodle.utb.cz/. Název kurzu: Cirkulární ekonomika a design 1. Zkratka kurzu: KADE/MD8CE
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Týmová práce, Zážitková (sebezkušenostní), Sebereflexe, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích, E-learning
- Účast na výuce
- 1 hodina za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 1 hodina za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace. |
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace. |
Výsledky učení |
---|
V tomto kurzu zkoumáme a rozvíjíme pojem Cirkulární ekonomika: jak mohou podniky vytvářet hodnoty opakovaným používáním a recyklací produktů, jak mohou designéři přinést nová inovativní řešení a jak mohou přispět k tomu, aby cirkulace započala. Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace. |
V tomto kurzu zkoumáme a rozvíjíme pojem Cirkulární ekonomika: jak mohou podniky vytvářet hodnoty opakovaným používáním a recyklací produktů, jak mohou designéři přinést nová inovativní řešení a jak mohou přispět k tomu, aby cirkulace započala. Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace. |
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky v kontextu. |
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky v kontextu. |
Aplikovat základní principy Cirkulární ekonomiky v praxi. |
Aplikovat základní principy Cirkulární ekonomiky v praxi. |
zdůvodnit volbu zvolených metod aplikovaných na cirkulární produkty a obchodní modely |
zdůvodnit volbu zvolených metod aplikovaných na cirkulární produkty a obchodní modely |
Přehled cirkulárních obchodních modelů. |
Přehled cirkulárních obchodních modelů. |
Odborné dovednosti |
---|
student/studentka je schopen analyzovat své produkty z hlediska vykazování / nevykazování prvků cirkulární ekonomiky a odůvodnit proč |
student/studentka je schopen analyzovat své produkty z hlediska vykazování / nevykazování prvků cirkulární ekonomiky a odůvodnit proč |
student/studentka je schopen navrhnout řešení jak z produktu "necirkulárního"/ nevykazujícího znaky cirkulární ekonomiky navrhnout produkt cirkulární a jaký obchodní model na produkt aplikovat. |
student/studentka je schopen navrhnout řešení jak z produktu "necirkulárního"/ nevykazujícího znaky cirkulární ekonomiky navrhnout produkt cirkulární a jaký obchodní model na produkt aplikovat. |
provést průzkum cirkulárních produktů a značek existujících na trhu a dokáže je analyzovat a odprezentovat |
provést průzkum cirkulárních produktů a značek existujících na trhu a dokáže je analyzovat a odprezentovat |
je schopen analyzovat produkt z pohledu cirkulární ekonomiky (metody, obchodní model, archetyp, typ objehového cyklu,...) |
je schopen analyzovat produkt z pohledu cirkulární ekonomiky (metody, obchodní model, archetyp, typ objehového cyklu,...) |
zná klíčové metody, jako je metoda LCA a ví kde a jak ji získat pro analýzu produktů a značek, Cradle To Cradle a další |
zná klíčové metody, jako je metoda LCA a ví kde a jak ji získat pro analýzu produktů a značek, Cradle To Cradle a další |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Sebereflexe |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Týmová práce |
Týmová práce |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Sebereflexe |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
E-learning |
E-learning |
Hodnotící metody |
---|
Rešerše |
Rešerše |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozhovor |
Rozhovor |
Doporučená literatura
|
-
Products That Last: Product Design for Circular Business Models. The Netherlands, 2019.
-
FRANKLIN, K. Radical matter: revolutionary materials and design for a sustainable future.. New York, 2018.
-
HAFFMANS, S:. Products That Flow: Circular Business Models and Design Strategies for Fast Moving Consumer Goods. The Netherlands, 2018.
-
Charter. Designing for the circular economy.. London, 2019.
-
Kyle J. Ritchie, Eric Corey Freed. Circular Economy For Dummies. 2021.
-
Papanek. Design for the real world.. USA, 1973.
-
POTTER, N. Co je designér: věci, místa, sdělení. Praha, 2018.
-
RAWORTH, K. Doughnut economics: seven ways to think like a 21st century economist.. Vermont, 2017.
-
Solanski, S. Why Materials Matter: Responsible Design for a Better World,. USA, 2017.
-
WEETMAN, C. A circular economy handbook for business and supply chains: repair, remake, redesign, rethink. New York, 2017.
|