|
Vyučující
|
-
Antih Střelcová Alexandra, Mgr. M.A.
|
|
Obsah předmětu
|
Výukové materiály jsou umístěny na https://moodle.utb.cz/. Název kurzu: Cirkulární ekonomika a design 1. Zkratka kurzu: KADE/MD8CE
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Týmová práce, Zážitková (sebezkušenostní), Sebereflexe, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích, E-learning
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace. |
| Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace. |
| Výsledky učení |
|---|
| V tomto kurzu zkoumáme a rozvíjíme pojem Cirkulární ekonomika: jak mohou podniky vytvářet hodnoty opakovaným používáním a recyklací produktů, jak mohou designéři přinést nová inovativní řešení a jak mohou přispět k tomu, aby cirkulace započala. Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace. |
| V tomto kurzu zkoumáme a rozvíjíme pojem Cirkulární ekonomika: jak mohou podniky vytvářet hodnoty opakovaným používáním a recyklací produktů, jak mohou designéři přinést nová inovativní řešení a jak mohou přispět k tomu, aby cirkulace započala. Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace. |
| Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky v kontextu. |
| Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky v kontextu. |
| Aplikovat základní principy Cirkulární ekonomiky v praxi. |
| Aplikovat základní principy Cirkulární ekonomiky v praxi. |
| zdůvodnit volbu zvolených metod aplikovaných na cirkulární produkty a obchodní modely |
| zdůvodnit volbu zvolených metod aplikovaných na cirkulární produkty a obchodní modely |
| Přehled cirkulárních obchodních modelů. |
| Přehled cirkulárních obchodních modelů. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| student/studentka je schopen analyzovat své produkty z hlediska vykazování / nevykazování prvků cirkulární ekonomiky a odůvodnit proč |
| student/studentka je schopen analyzovat své produkty z hlediska vykazování / nevykazování prvků cirkulární ekonomiky a odůvodnit proč |
| student/studentka je schopen navrhnout řešení jak z produktu "necirkulárního"/ nevykazujícího znaky cirkulární ekonomiky navrhnout produkt cirkulární a jaký obchodní model na produkt aplikovat. |
| student/studentka je schopen navrhnout řešení jak z produktu "necirkulárního"/ nevykazujícího znaky cirkulární ekonomiky navrhnout produkt cirkulární a jaký obchodní model na produkt aplikovat. |
| provést průzkum cirkulárních produktů a značek existujících na trhu a dokáže je analyzovat a odprezentovat |
| provést průzkum cirkulárních produktů a značek existujících na trhu a dokáže je analyzovat a odprezentovat |
| je schopen analyzovat produkt z pohledu cirkulární ekonomiky (metody, obchodní model, archetyp, typ objehového cyklu,...) |
| je schopen analyzovat produkt z pohledu cirkulární ekonomiky (metody, obchodní model, archetyp, typ objehového cyklu,...) |
| zná klíčové metody, jako je metoda LCA a ví kde a jak ji získat pro analýzu produktů a značek, Cradle To Cradle a další |
| zná klíčové metody, jako je metoda LCA a ví kde a jak ji získat pro analýzu produktů a značek, Cradle To Cradle a další |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| E-learning |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| E-learning |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rešerše |
| Rozhovor |
| Rešerše |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozhovor |
|
Doporučená literatura
|
-
Products That Last: Product Design for Circular Business Models. The Netherlands, 2019.
-
FRANKLIN, K. Radical matter: revolutionary materials and design for a sustainable future.. New York, 2018.
-
HAFFMANS, S:. Products That Flow: Circular Business Models and Design Strategies for Fast Moving Consumer Goods. The Netherlands, 2018.
-
Charter. Designing for the circular economy.. London, 2019.
-
Kyle J. Ritchie, Eric Corey Freed. Circular Economy For Dummies. 2021.
-
Papanek. Design for the real world.. USA, 1973.
-
POTTER, N. Co je designér: věci, místa, sdělení. Praha, 2018.
-
RAWORTH, K. Doughnut economics: seven ways to think like a 21st century economist.. Vermont, 2017.
-
Solanski, S. Why Materials Matter: Responsible Design for a Better World,. USA, 2017.
-
WEETMAN, C. A circular economy handbook for business and supply chains: repair, remake, redesign, rethink. New York, 2017.
|