Předmět: Cirkulární ekonomika a design 2

« Zpět
Název předmětu Cirkulární ekonomika a design 2
Kód předmětu KADE/MD9CE
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky eLearning
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Trejtnarová Lucie, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Výukové materiály jsou umístěny na https://moodle.utb.cz/. Název kurzu: Cirkulární ekonomika a design 1. Zkratka kurzu: KADE/MD8CE

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Týmová práce, Zážitková (sebezkušenostní), Sebereflexe, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích, E-learning
  • Účast na výuce - 1 hodina za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 1 hodina za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace.
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace.
Výsledky učení
V tomto kurzu zkoumáme a rozvíjíme pojem Cirkulární ekonomika: jak mohou podniky vytvářet hodnoty opakovaným používáním a recyklací produktů, jak mohou designéři přinést nová inovativní řešení a jak mohou přispět k tomu, aby cirkulace započala. Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace.
V tomto kurzu zkoumáme a rozvíjíme pojem Cirkulární ekonomika: jak mohou podniky vytvářet hodnoty opakovaným používáním a recyklací produktů, jak mohou designéři přinést nová inovativní řešení a jak mohou přispět k tomu, aby cirkulace započala. Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace.
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky v kontextu.
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky v kontextu.
Aplikovat základní principy Cirkulární ekonomiky v praxi.
Aplikovat základní principy Cirkulární ekonomiky v praxi.
zdůvodnit volbu zvolených metod aplikovaných na cirkulární produkty a obchodní modely
zdůvodnit volbu zvolených metod aplikovaných na cirkulární produkty a obchodní modely
Přehled cirkulárních obchodních modelů.
Přehled cirkulárních obchodních modelů.
Odborné dovednosti
student/studentka je schopen analyzovat své produkty z hlediska vykazování / nevykazování prvků cirkulární ekonomiky a odůvodnit proč
student/studentka je schopen analyzovat své produkty z hlediska vykazování / nevykazování prvků cirkulární ekonomiky a odůvodnit proč
student/studentka je schopen navrhnout řešení jak z produktu "necirkulárního"/ nevykazujícího znaky cirkulární ekonomiky navrhnout produkt cirkulární a jaký obchodní model na produkt aplikovat.
student/studentka je schopen navrhnout řešení jak z produktu "necirkulárního"/ nevykazujícího znaky cirkulární ekonomiky navrhnout produkt cirkulární a jaký obchodní model na produkt aplikovat.
provést průzkum cirkulárních produktů a značek existujících na trhu a dokáže je analyzovat a odprezentovat
provést průzkum cirkulárních produktů a značek existujících na trhu a dokáže je analyzovat a odprezentovat
je schopen analyzovat produkt z pohledu cirkulární ekonomiky (metody, obchodní model, archetyp, typ objehového cyklu,...)
je schopen analyzovat produkt z pohledu cirkulární ekonomiky (metody, obchodní model, archetyp, typ objehového cyklu,...)
zná klíčové metody, jako je metoda LCA a ví kde a jak ji získat pro analýzu produktů a značek, Cradle To Cradle a další
zná klíčové metody, jako je metoda LCA a ví kde a jak ji získat pro analýzu produktů a značek, Cradle To Cradle a další
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Sebereflexe
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Týmová práce
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Sebereflexe
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
E-learning
E-learning
Hodnotící metody
Rešerše
Rešerše
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozhovor
Rozhovor
Doporučená literatura
  • Products That Last: Product Design for Circular Business Models. The Netherlands, 2019.
  • FRANKLIN, K. Radical matter: revolutionary materials and design for a sustainable future.. New York, 2018.
  • HAFFMANS, S:. Products That Flow: Circular Business Models and Design Strategies for Fast Moving Consumer Goods. The Netherlands, 2018.
  • Charter. Designing for the circular economy.. London, 2019.
  • Kyle J. Ritchie, Eric Corey Freed. Circular Economy For Dummies. 2021.
  • Papanek. Design for the real world.. USA, 1973.
  • POTTER, N. Co je designér: věci, místa, sdělení. Praha, 2018.
  • RAWORTH, K. Doughnut economics: seven ways to think like a 21st century economist.. Vermont, 2017.
  • Solanski, S. Why Materials Matter: Responsible Design for a Better World,. USA, 2017.
  • WEETMAN, C. A circular economy handbook for business and supply chains: repair, remake, redesign, rethink. New York, 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr