Předmět: Cirkulární ekonomikla a design 1

« Zpět
Název předmětu Cirkulární ekonomikla a design 1
Kód předmětu KADE/MD8CE
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky eLearning
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
Výukové materiály jsou umístěny na https://moodle.utb.cz/. Název kurzu: Cirkulární ekonomika a design 1. Zkratka kurzu: KADE/MD8CE

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Týmová práce, Zážitková (sebezkušenostní), Sebereflexe, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích, E-learning
  • Účast na výuce - 1 hodina za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 1 hodina za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace.
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky a je schopen kriticky zhodnotit své návrhy a realizace.
Výsledky učení
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky.
Student je schopen diskutovat o problematice Cirkulární ekonomiky.
definovat, co je cirkulární ekonomika
definovat, co je cirkulární ekonomika
uvést a vysvětlit základní diagram cirkulární ekonomiky
uvést a vysvětlit základní diagram cirkulární ekonomiky
popsat teoretické designové přístupy cirkulární ekonomiky
popsat teoretické designové přístupy cirkulární ekonomiky
zdůvodnit volbu zvolených metod aplikovaných na cirkulární produkty a obchodní modely
zdůvodnit volbu zvolených metod aplikovaných na cirkulární produkty a obchodní modely
Odborné dovednosti
student/studentka je schopen analyzovat své produkty z hlediska vykazování / nevykazování prvků cirkulární ekonomiky a odůvodnit proč
student/studentka je schopen analyzovat své produkty z hlediska vykazování / nevykazování prvků cirkulární ekonomiky a odůvodnit proč
student/studentka je schopen navrhnout řešení jak z produktu "necirkulárního"/ nevykazujícího znaky cirkulární ekonomiky navrhnout produkt cirkulární
student/studentka je schopen navrhnout řešení jak z produktu "necirkulárního"/ nevykazujícího znaky cirkulární ekonomiky navrhnout produkt cirkulární
provést průzkum cirkulárních produktů a značek existujících na trhu a dokáže je analyzovat a odprezentovat
provést průzkum cirkulárních produktů a značek existujících na trhu a dokáže je analyzovat a odprezentovat
je schopen analyzovat produkt z pohledu cirkulární ekonomiky (metody, obchodní model, archetyp, typ objehového cyklu,...)
je schopen analyzovat produkt z pohledu cirkulární ekonomiky (metody, obchodní model, archetyp, typ objehového cyklu,...)
zná klíčové metody, jako je metoda LCA a ví kde a jak ji získat pro analýzu produktů a značek
zná klíčové metody, jako je metoda LCA a ví kde a jak ji získat pro analýzu produktů a značek
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Týmová práce
Sebereflexe
Sebereflexe
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
E-learning
E-learning
Práce studentů ve dvojicích
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Práce studentů ve dvojicích
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Hodnotící metody
Rozhovor
Analýza výkonů studenta
Rozhovor
Analýza výkonů studenta
Rešerše
Rešerše
Doporučená literatura
  • Products That Last: Product Design for Circular Business Models. The Netherlands, 2019.
  • FRANKLIN, K. Radical matter: revolutionary materials and design for a sustainable future.. New York, 2018.
  • HAFFMANS, S:. Products That Flow: Circular Business Models and Design Strategies for Fast Moving Consumer Goods. The Netherlands, 2018.
  • Charter. Designing for the circular economy.. London, 2019.
  • Kyle J. Ritchie, Eric Corey Freed. Circular Economy For Dummies. 2021.
  • Papanek. Design for the real world.. USA, 1973.
  • POTTER, N. Co je designér: věci, místa, sdělení. Praha, 2018.
  • RAWORTH, K. Doughnut economics: seven ways to think like a 21st century economist.. Vermont, 2017.
  • Solanski, S. Why Materials Matter: Responsible Design for a Better World,. USA, 2017.
  • WEETMAN, C. A circular economy handbook for business and supply chains: repair, remake, redesign, rethink. New York, 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr