Předmět: Ateliérová stáž 1

« Zpět
Název předmětu Ateliérová stáž 1
Kód předmětu KADE/AS1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kovařík Vladimír
  • Kovařík Vladimír, doc. M.A.
Obsah předmětu
- samostatná práce na zadaném úkolu - samostatná i kolektivní práce na ateliéru - komplexnější pojetí výtvarné tvorby, která je individuální dle pravidel, a která je platná pro jednotlivé výtvarné ateliéry

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu.
Teoretická a praktická znalost základů designérské tvorby, fotografické tvorby, nebo grafického designu, předložení ukázky vlastního portfolia a prací zaměřených na zvolený obor, grafický design nebo reklamní fotografi a dalších designových oborů.
Teoretická a praktická znalost základů designérské tvorby, fotografické tvorby, nebo grafického designu, předložení ukázky vlastního portfolia a prací zaměřených na zvolený obor, grafický design nebo reklamní fotografi a dalších designových oborů.
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu.
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu.
Student je schopen realizovat a obhájit svou ideu.
je seznámen se základy historie fotografie
je seznámen se základy historie fotografie
ovládá teoretické základy fotografické tvorby
ovládá teoretické základy fotografické tvorby
má představu o užití získaných informací v rámci své profese
má představu o užití získaných informací v rámci své profese
Odborné dovednosti
Ovládá základní informace o fotografické činnosti
Ovládá základní informace o fotografické činnosti
Je alespoň v základech schopen ovládat fotografickou techniku
Je alespoň v základech schopen ovládat fotografickou techniku
má základní schopnosti použití světelné techniky
má základní schopnosti použití světelné techniky
Ovládá alespoň jednoduché programy na posprodukci digitální fotografie
Ovládá alespoň jednoduché programy na posprodukci digitální fotografie
Má základní zanlosti užití světla v exteriéru
Má základní zanlosti užití světla v exteriéru
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student je schopen orientovat se ve zvoleném oboru. Je schopen interpretovat vhdonými prostředky dílčí úkoly a přinášet vlastní výtvarný názor a osobitost při řešení.
Student je schopen orientovat se ve zvoleném oboru. Je schopen interpretovat vhdonými prostředky dílčí úkoly a přinášet vlastní výtvarný názor a osobitost při řešení.
Student soustavně pracuje na rozvoji svých výtvarných dovedností.
Student soustavně pracuje na rozvoji svých výtvarných dovedností.
- define the key concepts forming the theoretical basis for the development of the task - justify the choice of technologies and materials used for the task - describe the methods used in the development of the assignment - justify the choice of the visualisation method - list the ethical issues involved in the solution
- define the key concepts forming the theoretical basis for the development of the task - justify the choice of technologies and materials used for the task - describe the methods used in the development of the assignment - justify the choice of the visualisation method - list the ethical issues involved in the solution
je zdokonalen v teoretických základech fotografické tvorby
je zdokonalen v teoretických základech fotografické tvorby
je více obeznámen s možnostmi aplikovat fotografii v rámci svého studijního oboru
je více obeznámen s možnostmi aplikovat fotografii v rámci svého studijního oboru
je lépe seznámen s užitím získaných informací v rámci své profese
je lépe seznámen s užitím získaných informací v rámci své profese
je lépe seznámen s fotografickou tvorbou
je lépe seznámen s fotografickou tvorbou
Odborné dovednosti
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt
- identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt
Je schopen ovládat příslušnou fotografickou techniku
Je schopen ovládat příslušnou fotografickou techniku
má schopnosti použití potřebnou světelnou techniku
má schopnosti použití potřebnou světelnou techniku
Má základní znalosti o využití světla v exteriéru
Má základní znalosti o využití světla v exteriéru
Ovládá programy použitelné v posprodukci digitální fotografie
Ovládá programy použitelné v posprodukci digitální fotografie
Ovládá alespoň částečně užití fotografie v rámci svého oboru
Ovládá alespoň částečně užití fotografie v rámci svého oboru
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza uměleckého díla
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza uměleckého díla
Doporučená literatura
  • Bruselský sen : československá účast na světové výstavě Expo 58 v Bruselu a životní styl první poloviny 60. let :[Galerie hlavního města Prahy, 14.5.2008-21.9.2008, Moravská galerie v Brně, 21.11.2009. [1. vyd.]. [Praha] : Arbor Vitae, 2008. ISBN 978-80-87164-03-7.
  • Edice knih Pro Lighting, všechny svazky, různé obrazové publikace, reklamní časopisy.
  • Je zadávána individuálně podle charakteru úkolu.
  • Adams, Steven. Hnutí uměleckých řemesel. Praha, Svojtka a Vašut, 1099. ISBN 80-7180-254-9.
  • Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu : inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
  • časopis. Domus.
  • časopis. Ottagono.
  • časopisy. Era, Architekt, Detail, Domus, El Croqius, Frame.
  • Drahotová, Olga. Historie sklářské výroby v českých zemích. Praha, Academia, 2005. ISBN 80-200-1287-7.
  • Fiell, Ch. a P. Designing the 21st Century. Koln : Taschen, 2003. ISBN 3-8228-5883-8.
  • Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 8086863034.
  • Langhamer, Antonín. Legenda o českém skle. Tigris Zlín, 1999. ISBN 80-86062-02-3.
  • Lemme, Arie. Art Deco. Praha, Svojtka a Vašut, 1997. ISBN 80-7180-248-4.
  • Miller, Judith. Sklo 20. století. 1. vyd. Bratislava : Noxi, 2005. ISBN 80-89179-21-5.
  • Miroslav Lamač. Myšlenky moderních malířů.
  • Neufert, Ernst. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, st. 2. české vyd., (35. německé vyd.). Praha : Consultinvest, 2000. ISBN 80-901486-6-2.
  • Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
  • Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
  • Sparke, Penny. Století designu. Slovart Praha, 1999. ISBN 80-7209-142-5.
  • Syrový, B. a kol. Architektura : svědectví doby. Praha : SNTL, 1987.
  • Vondruška, Vlastimil. Sklářství. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0261-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr