| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kovařík Vladimír, doc. M.A.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Výuka předmětu probíhá blokově v zimním semestru. Studenti na základě vlastního výzkumu uměleckých projevů vztahujících se k enviromentálnímu prostředí vytvářejí vlastní projekt.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 39 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 11 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 25 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Předpoklady | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce,  a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů. | 
| Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Samostatnost, kritické myšlení. Schopnost hledání individuálního osobitého a nezávislého projevu na základě komplexní analýzy a vystižení zadání. Schopnost prezentace výsledků vlastní práce,  a to jak formou elektronické prezentace, tak i osobní prezentací před posluchači ať už z řad studentů či pedagogů, nebo před zadavateli reaálných úkolů. | 
| Výsledky učení | 
|---|
| Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle. | 
| Student umí rozpoznat své silné stránky a rozvíjí je. Rozšiřuje své dovednosti. Prohlubuje schopnost prezentace vlastního řešení. Výsleky své práce je schopen sebekriticky zhodnotit a na základě téro sebekritiky si stanovit další cíle. | 
| - definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením | 
| - definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu - zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu - popsat metody použité při zpracování úkolu - zdůvodnit volbu způsobu vizualizace - vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením | 
| Odborné dovednosti | 
|---|
| - identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit  navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt | 
| - identifikovat problém - analyzovat stávající stav řešené problematiky - navrhnout alternativy / možností řešení - vyhodnotit  navržené možnosti - vybrat optimální řešení - realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Grafické a výtvarné činnosti | 
| Grafické a výtvarné činnosti | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Analýza výkonů studenta | 
| Analýza výkonů studenta | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Experimental formats & packaging : creative solutions for inspiring graphic design. Mies : RotoVision, 2007. ISBN 978-2-940361-89-2.
                
 
            
                
                - 
                    Andy Goldsworthy . Rivers And Tides . 
                
 
            
                
                - 
                    Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
                
 
            
                
                - 
                    Goldsworthy Andy . Enclosure: Andy Goldsworthy . 
                
 
            
                
                - 
                    Holl Steven. Paralaxa. 2003. ISBN 80-86517-68-3.
                
 
            
                
                - 
                    Kolesár, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha : VŠUP, 2005. ISBN 80-86863-03-4.
                
 
            
                
                - 
                    KOLESÁR, Zdeno et al. Design ve službách trvale udržitelného rozvoje. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2017. 
                
 
            
                
                - 
                    Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava, 2006. ISBN 80-968658-5-4.
                
 
            
                
                - 
                    Kozak, Gisela Ruth. Package design now!. Köln : Taschen, 2008. ISBN 978-3-8228-4031-3.
                
 
            
                
                - 
                    Lailach Michael, Grosenick Uta. Land Art. 2007. 
                
 
            
                
                - 
                    Luke Herriott. The designer´s Packaging bible. www.rotovision.com, 2007. ISBN 978-2-940361-72-4.
                
 
            
                
                - 
                    Marcello Minale. The Leader of the Pack. 1993. ISBN 1 870458 50 8.
                
 
            
                
                - 
                    Norman, Donald A. Design pro 21. století. Praha : Kolín nad Rýnem : Slovart ; Taschen, 2004. ISBN 8072096192.
                
 
            
                
                - 
                    Penny Sparkeová. Století Designu Průkopníci designu 20 století Slováry. 2000. 
                
 
            
                
                - 
                    Stacey King Gordon. Packaging Makeovers. Gloucester, 2001. ISBN 1-59253-110-5.
                
 
            
         
         
         
     |