Předmět: Plenér DD 1

« Zpět
Název předmětu Plenér DD 1
Kód předmětu KADD/MD1PL
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
Studenti se na začátku zimního semestru zúčastní plenéru, který se bude orientovat především na rozvoj osobnosti, týmovou spolupráci, argumentační dovednosti, součástí jsou i výtvarné aktivity.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce
  • Účast na výuce - 45 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Nezávislé a kritické myšlení.
Nezávislé a kritické myšlení.
Výsledky učení
Student rozpozná své předpoklady pro práci v týmu, vyzkouší si různé role, naučí se efektivně využívat dostupné zdroje a hospodárně nakládat s vymezeným časem.
Student rozpozná své předpoklady pro práci v týmu, vyzkouší si různé role, naučí se efektivně využívat dostupné zdroje a hospodárně nakládat s vymezeným časem.
rozumí základním principům týmové spolupráce a skupinové dynamiky
cyklus učení a komfortní zóna
cyklus učení a komfortní zóna
rozumí základním principům týmové spolupráce a skupinové dynamiky
týmové role
zná postup řešení problému / vedení projektu
týmové role
zná postup řešení problému / vedení projektu
postup řešení problému
postup řešení problému
rozumí trojimperativu zdroje / kvalita / čas
rozumí trojimperativu zdroje / kvalita / čas
trojimperativ kvalita - čas - zdroje
trojimperativ kvalita - čas - zdroje
zná pravidla poskytování a přijímání zpětné vazby
zná pravidla poskytování a přijímání zpětné vazby
skupinová dynamika
ví, jaké je jeho místo / role ve skupině
ví, jaké je jeho místo / role ve skupině
skupinová dynamika
Odborné dovednosti
dovede analyzovat zadání úkolu
dovede analyzovat zadání úkolu
analýza zadání
analýza zadání
dovede navrhnout řešení a stanovit postup
dovede navrhnout řešení a stanovit postup
práce s časem
práce s časem
dovede komunikovat a najít dohodu s ostatními
dovede komunikovat a najít dohodu s ostatními
stanovení postupu
stanovení postupu
rozdělení rolí a úkolů
dovede odprezentovat a obhájit svůj návrh
rozdělení rolí a úkolů
dovede odprezentovat a obhájit svůj návrh
dovede poskytnout i přijmout zpětnou vazbu
zpětná vazba - poskytování a přijímání
dovede poskytnout i přijmout zpětnou vazbu
zpětná vazba - poskytování a přijímání
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Týmová práce
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Systematické pozorování studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Systematické pozorování studenta
Doporučená literatura
  • Kubátová, Sláva. Tajemství spolupráce v týmech. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-7261-259-8.
  • PLAMÍNEK, Jiří a Daniel FRANC. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. ISBN 9788024744841.
  • Plamínek, Jiří. Komunikace a prezentace : umění mluvit, slyšet a rozumět. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2706-6.
  • Plamínek, Jiří. Tajemství motivace : jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1991-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr