Předmět: Ateliér Digitální design 7

« Zpět
Název předmětu Ateliér Digitální design 7
Kód předmětu KADD/AT7
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Prezentace rešerší, analýza zkoumané problematiky 3. -11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace prezentace výstupů 13. Prezentace výstupů a jejich vyhodnocení Student po zpracování analýzy problematiky stanovuje cíle a navrhuje možná řešení zohledňující v nejširších souvislostech všechny aspekty zadaného úkolu, dokáže konfrontovat základní východiska a prostředky digitálního designu s aktuálními trendy a technologiemi. Je schopen dosahovat vysokého stupně komplexnosti a náročnosti zpracování zadání se zohledněním všech aspektů spojených s danou problematikou.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Sebereflexe, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 52 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 48 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace.
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace.
Výsledky učení
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. S každým projektem dokáže prohlubovat nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle.
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. S každým projektem dokáže prohlubovat nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle.
komunikační design
komunikační design
důkladně rozumí principům vizuální komunikace
důkladně rozumí principům vizuální komunikace
detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
UI/UX design
UI/UX design
detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
infografika
infografika
rozumí problematice UI/UX designu
rozumí problematice UI/UX designu
typografie
typografie
má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu
má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu
zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu
zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu
kreativní SW nástroje
kreativní SW nástroje
Odborné dovednosti
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
rešerše / výzkum dané problematiky
rešerše / výzkum dané problematiky
analýza problému
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
analýza problému
definice cíle projektu
definice cíle projektu
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
navrhování řešení
navrhování řešení
prezentace výsledného návrhu
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
prezentace výsledného návrhu
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Sebereflexe
Sebereflexe
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Praktické procvičování
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • BRYNJOLFSSON, Erik. Druhý věk strojů. Práce, pokrok a prosperita v éře špičkových technologií. ISBN 0393350649.
  • KAUFMAN, Scott Barry. Zrozeni tvořit - Objasnění záhad kreativní mysli.. ISBN 9788081820663.
  • KLANTEN, R. Data Flow: Visualising Information in Graphic Design. ISBN 9783899552171.
  • LAMBERT, Joe. Digital Storytelling: Capturing Lives, Creating Community. ISBN 1138577669.
  • MIKETA, Kamil. Smart Revoluce ? Budoucnost Přichází Právě Teď. ISBN 9788020446114.
  • MILLER, Carolyn Handler. Digital Storytelling 4e: A creator's guide to interactive entertainment. ISBN 1138341584.
  • MONTEIRO, Mike. Design Is a Job. ISBN 19375570.
  • ROSENAU, M.D. Řízení projektů. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1506-0.
  • SENOVA, Melis. This Human: How to Be the Person Designing for Other People. ISBN 9063694601.
  • WILSON, Michael. Jak číst současné umění: umění 21. století zblízka. ISBN 9788074736209.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr