Předmět: Ateliér Digitální design 3

« Zpět
Název předmětu Ateliér Digitální design 3
Kód předmětu KADD/AT3
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Prezentace rešerší, analýza zkoumané problematiky 3.-11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace prezentace výstupů 13. Prezentace výstupů a jejich vyhodnocení Pochopení principů práce s informacemi, osvojení schopnosti analýzy a z ní vyplývající dobře navržené struktury, organizace obsahu sdělení. Znalost problematiky a schopnost tvůrčí aplikace: vizualizace informací z hlediska jejich hierarchie, agregace, funkce, dynamiky, distribuce apod. s ohledem na potřeby uživatele, prostředí a použitou technologii; tvarová a barevná symbolika; pohyb / animace jako další nositel sdělení.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní), Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 52 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 48 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student ovládá základní výtvarné prostředky (kompozice, stylizace, práce s barvou, tvarem, písmem). Středně pokročilá úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost.
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student ovládá základní výtvarné prostředky (kompozice, stylizace, práce s barvou, tvarem, písmem). Středně pokročilá úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost.
Výsledky učení
Student získá znalosti o problematice tvorby vizuálních systémů, pozná základy tvorby GUI a www stránek. Osvojí si proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu.
Student získá znalosti o problematice tvorby vizuálních systémů, pozná základy tvorby GUI a www stránek. Osvojí si proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu.
informační architektura
zná základní principy vizuální komunikace
zná základní principy vizuální komunikace
informační architektura
wireframe / prototyp
wireframe / prototyp
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
vizuální styl / vizuální design
vizuální styl / vizuální design
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu
responzivní design
responzivní design
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu
design proces
design proces
Odborné dovednosti
rešerše / výzkum dané problematiky
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
rešerše / výzkum dané problematiky
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
analýza problému
analýza problému
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
definice cíle projektu
definice cíle projektu
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
navrhování řešení
navrhování řešení
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
prezentace výsledného návrhu
prezentace výsledného návrhu
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Grafické a výtvarné činnosti
Praktické procvičování
Pozorování
Praktické procvičování
Pozorování
Grafické a výtvarné činnosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza prezentace studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Známkou
Známkou
Analýza prezentace studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • BRAND, Willemien. Visual Thinking. ISBN 9063694539.
  • COATES, Kathryn a ELLISON, Andy. An Introduction to Information Design. ISBN 9781780673387.
  • FINKE, Tim. Informotion: Animated Infographics. ISBN 978389.
  • JAROŠ, Richard a PAUKNEROVÁ, Pavla. Nejen kruhy: vizuální přístupy v zobrazování dat a informací. ISBN 9788087989067.
  • Jenn Visocky O?Grady, Ken Visocky O?Grady. The Information Design Handbook. 2008. ISBN 978-2-940361-91-5.
  • Maeda, John. The Laws of Simplicity. Cambridge, Mass, 2006. ISBN 0-262-13472-1.
  • MEIRELLES, Isabel. Design for Information. ISBN 9781592538065.
  • PHILLIPS, Charles. Vizuální myšlení: 50 cvičení pro rozvoj vizuálního myšlení. ISBN 9788024745121.
  • RENDGEN, Sandra. Information graphics. ISBN 3836528797.
  • Tufte, E.R. Beautiful Evidence.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr