Předmět: Ateliér Digitální design 10

« Zpět
Název předmětu Ateliér Digitální design 10
Kód předmětu KADD/AT0
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 15
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Prezentace rešerší, analýza zkoumané problematiky 3.-8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Konzultace prezentace výstupů 10. Prezentace výstupů a jejich vyhodnocení Student je vybaven širokou paletou dovedností a znalostí, jež dokáže relevantním způsobem využívat. Je si vědom svých silných stránek i rezerv, má osvojeny postupy umožňující další profesní seberozvoj. Vedle schopnosti zcela samostatně zpracovat komplexní zadání je připraven vyhledávat příležitosti, definovat designové výzvy a přinášet originální, vysoce funkční řešení.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Sebereflexe, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 335 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace.
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace.
Výsledky učení
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Prohlubuje nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle.
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Prohlubuje nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle.
komunikační design
komunikační design
důkladně rozumí principům vizuální komunikace
důkladně rozumí principům vizuální komunikace
detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
UI/UX design
UI/UX design
rozumí problematice UI/UX designu
rozumí problematice UI/UX designu
infografika
infografika
typografie
typografie
má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu
má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu
kreativní SW nástroje
zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu
kreativní SW nástroje
zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu
Odborné dovednosti
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Sebereflexe
Sebereflexe
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Grafické a výtvarné činnosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Grafické a výtvarné činnosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • Allen, David. Mít vše hotovo : jak zvládnout práci i život a cítit se při tom dobře. Vyd. 1. V Brně : Jan Melvil, 2008. ISBN 978-80-903912-8-4.
  • Gallo, Carmine. Tajemství inovací Steva Jobse. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3444-3.
  • ROSENAU, M.D. Řízení projektů. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1506-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr