Vyučující
|
-
Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Prezentace rešerší, analýza zkoumané problematiky 3.-8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Konzultace prezentace výstupů 10. Prezentace výstupů a jejich vyhodnocení Student je vybaven širokou paletou dovedností a znalostí, jež dokáže relevantním způsobem využívat. Je si vědom svých silných stránek i rezerv, má osvojeny postupy umožňující další profesní seberozvoj. Vedle schopnosti zcela samostatně zpracovat komplexní zadání je připraven vyhledávat příležitosti, definovat designové výzvy a přinášet originální, vysoce funkční řešení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Sebereflexe, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 335 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace. |
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace. |
Výsledky učení |
---|
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Prohlubuje nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle. |
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Prohlubuje nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle. |
komunikační design |
komunikační design |
důkladně rozumí principům vizuální komunikace |
důkladně rozumí principům vizuální komunikace |
detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
UI/UX design |
UI/UX design |
rozumí problematice UI/UX designu |
rozumí problematice UI/UX designu |
infografika |
infografika |
typografie |
typografie |
má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu |
má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu |
kreativní SW nástroje |
zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu |
kreativní SW nástroje |
zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu |
Odborné dovednosti |
---|
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Grafické a výtvarné činnosti |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Grafické a výtvarné činnosti |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Allen, David. Mít vše hotovo : jak zvládnout práci i život a cítit se při tom dobře. Vyd. 1. V Brně : Jan Melvil, 2008. ISBN 978-80-903912-8-4.
-
Gallo, Carmine. Tajemství inovací Steva Jobse. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3444-3.
-
ROSENAU, M.D. Řízení projektů. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1506-0.
|