Předmět: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla

« Zpět
Název předmětu Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla
Kód předmětu KAAV/ZDAD
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
Obsah předmětu
1. Od vjemu ke vnímání 2. Zvukové kategorie 3. Jednotlivé druhy mluveného slova 4. Filmová hudba 5. Ruchy 6. Zvukové atmosféry 7. Vazba obrazu a zvuku 8. Zvukový prostor a plány Student si osvojí základní terminologii v oblasti zvukové dramaturgie a režie audiovizuálního díla a dokáže teorii aplikovat při rozboru vybraných příkladů (děl) a následně na svém praktickém cvičení.

Studijní aktivity a metody výuky
Individuální práce studentů
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 39 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Zvládá základní principy práce se zvukem a hudební kompozicí v animacích.
Zvládá základní principy práce se zvukem a hudební kompozicí v animacích.
Rozumí teorii zvukového designu v animovaných filmech.
Rozumí teorii zvukového designu v animovaných filmech.
Umí analyzovat a interpretovat zvukové symboly a jejich vztah k dramaturgii animace.
Umí analyzovat a interpretovat zvukové symboly a jejich vztah k dramaturgii animace.
Orientuje se v historii a vývoji zvuku v animovaném filmu.
Orientuje se v historii a vývoji zvuku v animovaném filmu.
Získává hlubší znalosti o zvukových efektech a technikách používaných ve filmech.
Získává hlubší znalosti o zvukových efektech a technikách používaných ve filmech.
Odborné dovednosti
Prakticky využívá zvukovou estetiku k posílení dramatických prvků ve svých animačních projektech.
Prakticky využívá zvukovou estetiku k posílení dramatických prvků ve svých animačních projektech.
Efektivně komunikuje se zvukaři a hudebními skladateli pro tvorbu zvukové stopy svého filmu.
Efektivně komunikuje se zvukaři a hudebními skladateli pro tvorbu zvukové stopy svého filmu.
Režíruje hudební a zvukové prvky ve svých animacích s ohledem na dramatický vývoj příběhu.
Režíruje hudební a zvukové prvky ve svých animacích s ohledem na dramatický vývoj příběhu.
Spolupracuje na vytvoření kvalitního zvuku, který ladí s celkovým dojmem animovaného díla.
Spolupracuje na vytvoření kvalitního zvuku, který ladí s celkovým dojmem animovaného díla.
Kreativně využívá zvuk a hudbu k efektivnímu vyprávění a emocionálnímu působení na diváka ve svých filmech.
Kreativně využívá zvuk a hudbu k efektivnímu vyprávění a emocionálnímu působení na diváka ve svých filmech.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Doporučená literatura
  • Bláha Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla.. 3. vydání, Praha: AMU, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
  • BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze. 2011.
  • Elisabeth Weis (Editor), John Belton. Film Sound: Theory and Practice. Columbia University Press, 1985. ISBN 0231056370.
  • HUBER, M. David & RUNSTEIN E. Robert. Moder recording Techniques.. 9. vydání, NewYork: Routledge, 2018. ISBN 978-1-138-95437-3.
  • Chion, Michel. Film, a sound art. New York: Columbia University Press, 2009. ISBN 978-0-231-13777-5.
  • Robin Beauchamp. Designing Sound for Animation. CRC Press, 2013. ISBN 0240824989.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr