Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz je zaměřen na turbulentní historické éry 20. století, transformaci československého státu a obce od jejího založení v roce 1918 k vytvoření demokratické České republice v roce 1993. Hlavní historických a politických otázek, události, postavy a osobností bude třeba zdůraznit, s ohledem na československých / Česká kinematografie, která se vyvinula z jednoduchého veřejnou zábavu do průmyslového bussiness, významné umělecké formy projevu, která je symbolem výjimečné vnitrostátní sebe reflextion, svědkem historické události a hnutí a v neposlední řadě - průměr ze zásadních politických sporů a cenzurních zásahů. Budeme objevovat základní a transformační role filmu při formování roky Masarykovy československého demokratického státu od roku 1918, zkoumat vznést Hollywood-jako filmový bussiness v 30. letech, odhalení průkopníkem filmových umělců (Machatý, Vančura, Frič, Vavra), situace v zaměstnání a hluboký kořenový změny po znárodnění československého filmu v komunistickém Československu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Žádné specielní předpoklady |
Žádné specielní předpoklady |
Výsledky učení |
---|
Předmět je určen pro studenty po získání základních zkušeností s filmovou realizací. |
Předmět je určen pro studenty po získání základních zkušeností s filmovou realizací. |
Producer: a definition |
Producer: a definition |
The audiovisual industry: an overview |
The audiovisual industry: an overview |
Description of the terms: script, production schedule and budget. |
Description of the terms: script, production schedule and budget. |
Finance (types of financing, financing plan, sources of finance) |
Finance (types of financing, financing plan, sources of finance) |
Development of the project & production phase (preparation - shoot - postproduction). |
Development of the project & production phase (preparation - shoot - postproduction). |
Distribution, marketing and release, the film festival circuit. |
Distribution, marketing and release, the film festival circuit. |
Odborné dovednosti |
---|
The student can describe the work of a film producer. |
The student can describe the work of a film producer. |
The student understands what a script is and understands its structure. |
The student understands what a script is and understands its structure. |
The student can extract essential information from the script. |
The student can extract essential information from the script. |
The student can build a basic concept of a budget. |
The student can build a basic concept of a budget. |
The student uses and understands basic film vocabulary. |
The student uses and understands basic film vocabulary. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Hodnotící metody |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Doporučená literatura
|
-
COLLECTIVE. Czech Feature Film Anthology. Prague, Narodni filmovy archiv, 2012.
-
HAMES, Peter. Czech and Slovak Cinema: Theme and Tradition. Edinburgh University Press, 2009.
-
HAMES, Peter (ed.). Cinema of Central Europe. London, Wallflower Press, 2005.
-
Hames,Peter. Czechoslovak New Wave. Berkeley, 1985.
-
PAUL, David. Politics, Art and Commitment in the East European Cinema. London, Macmillan, 1983.
-
SKVORECKY. All the Bright Young Men and Women. A Personal History of the Czech Cinema. Toronto, 68 Publishers, 1971.
|