Vyučující
|
-
Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
|
Obsah předmětu
|
Zde představený manuál jako východisko pro skupinovou dramaturgickou analýzu od fáze psaní literárních podkladů po post-produkci. Manuál: -co - neboli téma filmu zformulované tak, aby vyjadřovalo konkrétní kontext filmu i jeho zobecnění -jak - forma filmu (žánr, styl, metoda) -proč - osobní motivace film točit a motivace společenská neboli čím by měl film oslovit veřejný kontext -struktura - odkud, přes co a kam se má vyprávět. Jestli nějak sevřeným rámcem (den, rok, časoprostor, postup určité činnosti) či se strukturou otevřenou typu koláže, mozaiky či bezprostředních významových vazeb z hlediska střihu a montáže. -kdo, kdy, kde - postavy, místa a čas filmu -konkretizace - stručný obsah filmu do jedné normostrany -příklad záběru - konkrétní záběr, situace, sekvence z filmu: popis z hlediska obsahu i formy jako příklad celkové podoby díla
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Analýza textu, Sebereflexe
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Schopnost tvůrčí a průběžné práce v interaktivním kontextu skupinové dramaturgické analýzy. |
Schopnost tvůrčí a průběžné práce v interaktivním kontextu skupinové dramaturgické analýzy. |
Výsledky učení |
---|
Analytický přístup v rámci práce na audiovizuálním díle od psaní literárních podkladů až po post-produkci. Film jako kolektivní praxe a nikoliv jako výhradně osobní záležitost autora. Schopnost průběžné dramaturgické rozvahy nad vznikajícím filmem od počátečního nápadu až po dokončení snímku. |
Analytický přístup v rámci práce na audiovizuálním díle od psaní literárních podkladů až po post-produkci. Film jako kolektivní praxe a nikoliv jako výhradně osobní záležitost autora. Schopnost průběžné dramaturgické rozvahy nad vznikajícím filmem od počátečního nápadu až po dokončení snímku. |
Manuál dramaturgie: -co: téma -jak: forma -proč: důvod vzniku filmu -struktura: princip narativu -skica děje -postavy, místa a čas filmu -příklad záběru |
Manuál dramaturgie: -co: téma -jak: forma -proč: důvod vzniku filmu -struktura: princip narativu -skica děje -postavy, místa a čas filmu -příklad záběru |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikovaná dramaturgie: -explikace -synopse -treatmentu -scénáře -montáže |
Aplikovaná dramaturgie: -explikace -synopse -treatmentu -scénáře -montáže |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Týmová práce |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Týmová práce |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Analýza textu |
Analýza textu |
Doporučená literatura
|
-
BRESSON, Robert. Poznámky o kinematografu. Praha, 1998. ISBN 80-86019-68-3.
-
KRÁL, Petr. Groteska aneb Morálka šlehačkového dortu.. 1999. ISBN 80-7004-092-0.
-
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Praha, 2018. ISBN 978-80-246-2961-2.
-
MARTIN, Andrew. Mizanscéna a filmový styl. Praha, 2019. ISBN 978-80-7331-510-8.
-
NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu.. Praha: Akademie múzických umění v Praze., 2010.
|