|
Vyučující
|
-
Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
-
Hruda Pavel, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Osvojení si základů práce mistra zvuku při záznamu kontaktního zvuku (jednotlivá zařízení - praktické zkoušky) a na postprodukčním zařízení v DAW_AVID_PROTOOLS. Dále pak práci na systému OSX. Důraz je kladen na komunikaci se střihovým pracovištěm a režisérem ve všech částech výroby. Znalosti využije především při realizaci základních cvičení prvního ročníku a individuálních oborových, které se zaměřují na základy editace a využívání FX processingu v DAW.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení na počítači, Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 130 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles |
| - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles |
| - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí |
| - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí |
| - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci |
| - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles |
| - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles |
| - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) |
| - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) |
| - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci |
| - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Praktické procvičování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
|
Doporučená literatura
|
-
BRIXEN, B. Eddy. Audio Metering - Measurements.. Standards and Practice, 2. vydání. UK: Focal Press, 2014. ISBN 978-0-240-81467-4.
-
HUBER, M. David & RUNSTEIN E. Robert. Moder recording Techniques.. 9. vydání, NewYork: Routledge, 2018. ISBN 978-1-138-95437-3.
-
MILES Dean. Location audio simplified: Capturing your audio..and your Audience.. UK: Focal Press, 2014. ISBN 978-1138018778.
-
OWSINSKI Bobby. The mixing engineer´s handbook.. 4. vydání, USA: BobbyOwsinski Media Group, 2017. ISBN 978-0-9985033-4-9.
-
VIERS Ric. The Location Sound Bible: How to Record Professional Dialog for Film and TV.. USA: Michael Wiese Productions, 2012. ISBN 978-1615931200.
|