|
Vyučující
|
-
Pustina Kocí Irena, MgA. Ph.D., MBA
-
Velič Martin, MgA. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Prohlubujeme práci se všemi prostředky, které vedou ke kvalitativnímu posunu při zpracování látky. Náplň předmětu je přizpůsobována individuálním potřebám jednotlivých projektů, v závislosti na typu a druhu zvolené AV formy. V dramatické tvorbě prohlubujeme teorie, týkající se těchto témat: premisa, výstavba scény, sekvence, fabulační napětí, principy gradace. Posluchačům je dáván hlubší vhled do teorií inscenačních metod a postupů, podrobněji se věnují autorským přístupům k výstavbě scén (hledisko, dominance, akce atd.), záběrování scény v literárním a technickém scénáři, zvláštní pozornost je věnována práci s časem v rámci scény (gradace, prodlužování napětí apod.). Náplň předmětu tvoří také teorie práce s filmovým prostorem od scénáře po realizaci natáčení a technologie práce se světlem jako výrazovým prostředkem. Posluchači prohlubují schopnost úsudku ohledně vyváženosti obou složek AV díla, seznamují se s dalšími teoriemi dramaturgické práce s audio složkou AV projektu. Televizní seriál, sitcom. Náplní předmětu jsou také scenáristické teorie, týkající se zpracování látky do námětu a premisy, teorie vyprávěcích struktur a kompozic celku.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studenti prohlubují své znalosti: - teorií práce s filmovým prostorem (od scénáře po realizaci natáčení a technologie práce se světlem jako výrazovým prostředkem), |
| Studenti prohlubují své znalosti: - teorií práce s filmovým prostorem (od scénáře po realizaci natáčení a technologie práce se světlem jako výrazovým prostředkem), |
| - prohlubujeme teorie, týkající se těchto témat: premisa, výstavba scény, sekvence, fabulační napětí, principy gradace, |
| - prohlubujeme teorie, týkající se těchto témat: premisa, výstavba scény, sekvence, fabulační napětí, principy gradace, |
| - posluchači prohlubují schopnost úsudku ohledně vyváženosti obou složek AV díla, |
| - posluchači prohlubují schopnost úsudku ohledně vyváženosti obou složek AV díla, |
| - seznamují se s dalšími teoriemi dramaturgické práce s audio složkou AV projektu, |
| - seznamují se s dalšími teoriemi dramaturgické práce s audio složkou AV projektu, |
| - scenáristické teorie, týkající se zpracování látky do námětu a premisy, teorie vyprávěcích struktur a kompozic celku, |
| - scenáristické teorie, týkající se zpracování látky do námětu a premisy, teorie vyprávěcích struktur a kompozic celku, |
| - vhled do teorií inscenačních metod a postupů, podrobněji se věnují autorským přístupům k výstavbě scén. |
| - vhled do teorií inscenačních metod a postupů, podrobněji se věnují autorským přístupům k výstavbě scén. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studenti dokáží: - aplikovat nové teorie stavby dramatu na konkrétní filmové dílo |
| Studenti dokáží: - aplikovat nové teorie stavby dramatu na konkrétní filmové dílo |
| - analyzovat filmové dílo a navrhnout alternativní řešení |
| - analyzovat filmové dílo a navrhnout alternativní řešení |
| - vytvořit scénář autorského filmového díla |
| - vytvořit scénář autorského filmového díla |
| - vytvořit technický scénář |
| - vytvořit technický scénář |
| - napsat autorskou explikaci, treatment, anotaci |
| - napsat autorskou explikaci, treatment, anotaci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Týmová práce |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Bláha Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla.. 3. vydání, Praha: AMU, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
-
EGRI Lajos. Umění dramatického psan. Quadrom z.s., M. Koláček, 2013. ISBN 978-80-7589-494-6.
-
Jirák, Jan. Média a společnost : [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 8071786977.
-
Monaco, James. Jak číst film. Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6.
|