|
Vyučující
|
-
Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Realizace hraného dlouhometrážních filmu - Přípravná fáze: scénář, studium scénáře, setkání s režisérem - konzultace, obhlídky prostorů natáčení, koncepce zvukové složky, příprava playbacků, vytipování, zajištění a příprava technologických zařízení pro snímání zvuku, - Realizační fáze produkce filmu: snímání "kontaktního" nebo "pomocného" zvuku, nahrávání samostatných zvuků (ruchů a atmosfér), - Snímání kontaktního zvuku a jeho záznam: výhody a nevýhody kontaktního zvuku, záznamové zařízení - analogové, digitální; mixážní pulty, použití více mikrofonů a mikroportov (barva zvuku fázování); mikroporty (barva zvuku, frekvenční úpravy, pravidla umístění); natáčení kontaktního zvuku pro vícekanálové aplikace; natáčení nedialógových záběrů a samostatných zvuků. - Postprodukce - dokončovací fáze: střih obrazu a zvuku, vypracování hudebního scénáře, výběr archivních ruchů a atmosfér, nahrávka chybějících ruchů a atmosfér, nahrávka postsynchrony ruchů - Foley, nástřih samostatných zvuků, příprava, úpravy a tvorba zvukových triků a ruchů, úprava kontaktního zvuku na DAW, nahrávání hudby, nástřih a dodatečné synchronizaci hudby, výsledný mix zvuku - postsynchrony v hraném dlouhometrážním filmu, důvody pro postsynchrony (rušné prostředí, dobový film, technické problémy, projev, změna části dialogu, stylizace), pomocný zvuk - kvalita pomocného zvuku, - Úprava a práce s kontaktním zvukem: "vyčištění" zvukové stopy, technické úpravy kontaktního zvuku, rozdělení do jednotlivých stop.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - vysvětlit své záměry realizace při práci na dialogovém cvičení, |
| - vysvětlit své záměry realizace při práci na dialogovém cvičení, |
| - umí vysvětlit postupy při zpracování dialogu ve zvukové postprodukci, |
| - umí vysvětlit postupy při zpracování dialogu ve zvukové postprodukci, |
| - popíše základní rozdíl při SW řešení čištění dialogu (Izotop,Waves, AconDigital atd.), |
| - popíše základní rozdíl při SW řešení čištění dialogu (Izotop,Waves, AconDigital atd.), |
| - uvede a popíše základní pravidla pro import/export projektu v rámci DAW (DigitalAudioWorkstation). |
| - uvede a popíše základní pravidla pro import/export projektu v rámci DAW (DigitalAudioWorkstation). |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - Student využívá pravidla dramaturgie filmového dialogu, |
| - Student využívá pravidla dramaturgie filmového dialogu, |
| - identifikuje vhodné snímání dialogu pro danou scénu, |
| - identifikuje vhodné snímání dialogu pro danou scénu, |
| - umí pomocí dílčích cvičení definovat základní potřeby pro správné čištění dialogů se základními funkcemi úprav DAW nebo rozšiřujícím SW, |
| - umí pomocí dílčích cvičení definovat základní potřeby pro správné čištění dialogů se základními funkcemi úprav DAW nebo rozšiřujícím SW, |
| - aplikuje své získané znalosti na semestrální práci (dramaturgie, záznam, postprodukce), |
| - aplikuje své získané znalosti na semestrální práci (dramaturgie, záznam, postprodukce), |
| - je schopen prezentovat svou semestrální práci v rámci specializace zvuková skladba (zkušební komise, AAV prezentace atd.). |
| - je schopen prezentovat svou semestrální práci v rámci specializace zvuková skladba (zkušební komise, AAV prezentace atd.). |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
BARLET, Bruce. BARLETT, JennY. On-Location Recording Techniques.. Focal Press. 1999. ISBN 0-240-80379-5.
-
Grečnár Jan. Zvuková realizácia filmu - umenie majstra zvuku. Juga. 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
-
Mike Collins. Pro Tools for Music Production. Focal Press. 2002. ISBN 0-240-51640-0.
-
RAYBURN, Ray A. Eargle´s Microphone Book.. Focal Press. 2013. ISBN 978-0-240-8207.
-
YEWDALL, David Lewis. Practical Art of Motio Picture Sound.. Focal Press, 2003. ISBN 0-240-80525-9.
|