|
Vyučující
|
-
Pustina Kocí Irena, MgA. Ph.D., MBA
-
Velič Martin, MgA. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Těžiště předmětu je především v těchto oblastech: - Lidé před kamerou (herec x neherec, kamerové zkoušky, výběr typů, práce s hercem), herec před kamerou (hlasová technika, frázování, významový přízvuk, modulace, temporytmus, prostorový cit, dynamický cit, dialog, výraz, slovo a pohyb, stylizace), sociální herec. - Dokumentární film x dramatická tvorba (specifika - scénář, realizace, dokončovací práce) - Reklama, propagační a reklamní film - tvorba moodboardu, storyboardu, animatiku Scénář jako nástroj pro další profese - adekvátní formální postupy (televizní vs. filmový scénář, scénář pro dokument); - vytváření a budování konfliktu - teorie vedení lineárního vyprávění - teorie paralelních vyprávění - teorie vyprávěcích struktur (mozaiky, puzzle, kazety) - jak psát doprovodné texty: synopse, explikace, treatment, anotace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student se hlouběji seznamuje s oblastmi režie a scenáristiky: |
| Student se hlouběji seznamuje s oblastmi režie a scenáristiky: |
| - Základní znalosti práce s textem. |
| - Základní znalosti práce s textem. |
| - Scénář jako nástroj pro další profese - adekvátní formální postupy (televizní vs. filmový scénář, scénář pro dokument); |
| - Scénář jako nástroj pro další profese - adekvátní formální postupy (televizní vs. filmový scénář, scénář pro dokument); |
| - vytváření a budování konfliktu |
| - vytváření a budování konfliktu |
| - tvorba a budování napětí |
| - tvorba a budování napětí |
| - teorie vedení lineárního vyprávění |
| - teorie vedení lineárního vyprávění |
| - teorie paralelních vyprávění |
| - teorie paralelních vyprávění |
| - teorie vyprávěcích struktur (mozaiky, puzzle, kazety) |
| - teorie vyprávěcích struktur (mozaiky, puzzle, kazety) |
| - jak psát doprovodné texty: synopse, explikace, treatment, anotace |
| - jak psát doprovodné texty: synopse, explikace, treatment, anotace |
| - Lidé před kamerou (herec x neherec, kamerové zkoušky, výběr typů, práce s hercem), herec před kamerou, sociální herec. |
| - Lidé před kamerou (herec x neherec, kamerové zkoušky, výběr typů, práce s hercem), herec před kamerou, sociální herec. |
| - Dokumentární film x dramatická tvorba (specifika - scénář, realizace, dokončovací práce) |
| - Dokumentární film x dramatická tvorba (specifika - scénář, realizace, dokončovací práce) |
| - Reklama, propagační a reklamní film |
| - Reklama, propagační a reklamní film |
| - tvorba moodboardu, storyboardu, animatiku |
| - tvorba moodboardu, storyboardu, animatiku |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student dokáže: - aplikovat znalosti o vyprávěcích strukturách |
| Student dokáže: - aplikovat znalosti o vyprávěcích strukturách |
| - napsat scénář klauzurního zadání |
| - napsat scénář klauzurního zadání |
| - vytvořit storyboard a animatik |
| - vytvořit storyboard a animatik |
| - správně vybrat herce, natočit a postprodkovat klauzurní zadání |
| - správně vybrat herce, natočit a postprodkovat klauzurní zadání |
| - prezentovat výsledek se štábem |
| - prezentovat výsledek se štábem |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. NAMU, Praha 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.
-
Kňáva, P. Herec ve filmu a v televizi.
-
Monaco, James. Jak číst film. Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6.
-
Sidney Lumet. Making Movies. Vintage, 1996. ISBN 0679756604.
|