Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Ve výuce je akcentována fáze výroby audiovizuálního díla. Studenti jsou seznámeni s jednotlivými funkcemi ve výrobním štábu, vytvářením rozpočtu, natáčecího plánu, práci s technickým scénářem a technickými listy / rozdělení motivů podle míst natáčení (lokací), herecké role atd./ a samotná realizace natáčení s dokumentací /dispozice, denní zprávy/, postprodukce /plánování blokace postprodukčních pracovišť a kontrola postprodukčního workflow), vysvětlení systému řízené výroby na FMK UTB. Výuka primárně pracuje s hraným celovečerním filmem, ale ve výuce jsou akcentovány rozdíly, které se týkají producentské a produkční práce na dokumentárních a animovaných filmech, televizních formátech, reklamě a internetových formátech. Studenti získají informace o VR, počítačových hrách a dalších nových formátech. Praktická cvičení: - společné mezioborové cvičení - vypracování natáčecího plánu - vypracování rozpočtu filmu - pitching
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vysvětlit rozdíly produkce celovečerního hraného filmu, televizního pořadu, animované tvorby a reklamy |
- vysvětlit rozdíly produkce celovečerního hraného filmu, televizního pořadu, animované tvorby a reklamy |
- popsat jednotlivé funkce ve výrobním štábu |
- popsat jednotlivé funkce ve výrobním štábu |
- vysvětlit tvorbu rozpočtu |
- vysvětlit tvorbu rozpočtu |
- popsat přípravu natáčecího plánu |
- popsat přípravu natáčecího plánu |
- charakterizovat práci s technickým scénářem a technickými listy |
- charakterizovat práci s technickým scénářem a technickými listy |
Odborné dovednosti |
---|
- je schopen samostatně sestavit štáb |
- je schopen samostatně sestavit štáb |
- realizovat přípravu AVD |
- realizovat přípravu AVD |
- vytvořit plánovanou kalkulaci ceny pro jednotlivé žánry |
- vytvořit plánovanou kalkulaci ceny pro jednotlivé žánry |
- je schopen vést a organizovat štáb |
- je schopen vést a organizovat štáb |
- navrhnout rozdělení motivů podle míst natáčení (lokací) |
- navrhnout rozdělení motivů podle míst natáčení (lokací) |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Antologie textů k úvodům pro 1. ročník bakalářského studia.. Praha, 2006.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
KURZ, Sibylle. Pitch it!.. V Praze: Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8.
|