|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Předmět zahrnuje kreslení podle živého modelu - Procvičování kánonů jednotlivých částí lidského těla - Výuku základních anatomických pojmů - Základy desingu prostředí a postav - Kresba zvířat
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní kresebné dovednosti. Práce s kreslícími prostředky. |
| Základní kresebné dovednosti. Práce s kreslícími prostředky. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student je schopný základního prostorového náčrtu. |
| Student je schopný základního prostorového náčrtu. |
| dokáže definovat a zakreslit jednoduchý objekt v prostoru i složitý objekt: lidskou postavu. |
| dokáže definovat a zakreslit jednoduchý objekt v prostoru i složitý objekt: lidskou postavu. |
| pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. |
| pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. |
| pochopení principů perspektivy. |
| pochopení principů perspektivy. |
| dokáže popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. |
| dokáže popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. |
| je schopen komplexně charakterizovat a následně kresebně popsat složitý objekt (figuru) v prostoru. |
| je schopen komplexně charakterizovat a následně kresebně popsat složitý objekt (figuru) v prostoru. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dokáže poznatky z anatomie, prostorového zobrazování, aplikovat do praxe v kresbě. |
| dokáže poznatky z anatomie, prostorového zobrazování, aplikovat do praxe v kresbě. |
| dokáže anatomicky správně zakreslit člověka. |
| dokáže anatomicky správně zakreslit člověka. |
| zvládne anatomicky správně zakreslit člověka a umístit ho do prostoru papíru. |
| zvládne anatomicky správně zakreslit člověka a umístit ho do prostoru papíru. |
| nabude schopnost analýzy pojmů světlo a stín, jejich aplikace do kresby, za použití znalostí z anatomie lidské figury. |
| nabude schopnost analýzy pojmů světlo a stín, jejich aplikace do kresby, za použití znalostí z anatomie lidské figury. |
| je schopen aplikovat získané znalosti z anatomie a prostorového zobrazování člověka do praxe v navrhování ve vybraném studijním oboru. |
| je schopen aplikovat získané znalosti z anatomie a prostorového zobrazování člověka do praxe v navrhování ve vybraném studijním oboru. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Známkou |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Animation now!. Köln : Taschen, 2004. ISBN 3822825883.
-
Dovnikovič, B. Škola kresleného filmu. Praha : Institut výchovy a vzdělávání pracovníků ČST, 1986.
-
Dovnikovič. Škola animovaného filmu.
-
Drvota, Mojmír. Základní složky filmu. Praha : NFA, 1994. ISBN 59-014-94.
-
Dutka, Edgar. Animovaný film. Praha : AMU, 2002. ISBN 80-85883-94-5.
-
Dutka Edgar. Minimum z dějin světové animace. AMU Praha , 2004. ISBN 80-7331-012-0 160.
-
Urc, Rudolf. Animovaný film. Martin : Osveta, 1984.
-
Urc, Rudolf, Benešová, Marie. Dějiny animovaného filmu I. Bratislava, VŠMU, 1995.
-
Williams, Richard. The Animatorś Survival Kit. 1999.
|