Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Předmět zahrnuje kreslení podle živého modelu - Procvičování kánonů jednotlivých částí lidského těla - Výuku základních anatomických pojmů - Základy desingu prostředí a postav - Kresba zvířat
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní kresebné dovednosti. Práce s kreslícími prostředky. |
Základní kresebné dovednosti. Práce s kreslícími prostředky. |
Výsledky učení |
---|
Student je schopný základního prostorového náčrtu. |
Student je schopný základního prostorového náčrtu. |
dokáže definovat a zakreslit jednoduchý objekt v prostoru i složitý objekt: lidskou postavu. |
dokáže definovat a zakreslit jednoduchý objekt v prostoru i složitý objekt: lidskou postavu. |
pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. |
pochopení principů prostorového zobrazování tzv. jednotlivých rovin. |
pochopení principů perspektivy. |
pochopení principů perspektivy. |
dokáže popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. |
dokáže popsat prostorové roviny zobrazování, podhledové a nadhledové roviny, osy x, y, z. |
je schopen komplexně charakterizovat a následně kresebně popsat složitý objekt (figuru) v prostoru. |
je schopen komplexně charakterizovat a následně kresebně popsat složitý objekt (figuru) v prostoru. |
Odborné dovednosti |
---|
dokáže poznatky z anatomie, prostorového zobrazování, aplikovat do praxe v kresbě. |
dokáže poznatky z anatomie, prostorového zobrazování, aplikovat do praxe v kresbě. |
dokáže anatomicky správně zakreslit člověka. |
dokáže anatomicky správně zakreslit člověka. |
zvládne anatomicky správně zakreslit člověka a umístit ho do prostoru papíru. |
zvládne anatomicky správně zakreslit člověka a umístit ho do prostoru papíru. |
nabude schopnost analýzy pojmů světlo a stín, jejich aplikace do kresby, za použití znalostí z anatomie lidské figury. |
nabude schopnost analýzy pojmů světlo a stín, jejich aplikace do kresby, za použití znalostí z anatomie lidské figury. |
je schopen aplikovat získané znalosti z anatomie a prostorového zobrazování člověka do praxe v navrhování ve vybraném studijním oboru. |
je schopen aplikovat získané znalosti z anatomie a prostorového zobrazování člověka do praxe v navrhování ve vybraném studijním oboru. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Praktické procvičování |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Známkou |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Animation now!. Köln : Taschen, 2004. ISBN 3822825883.
-
Dovnikovič, B. Škola kresleného filmu. Praha : Institut výchovy a vzdělávání pracovníků ČST, 1986.
-
Dovnikovič. Škola animovaného filmu.
-
Drvota, Mojmír. Základní složky filmu. Praha : NFA, 1994. ISBN 59-014-94.
-
Dutka, Edgar. Animovaný film. Praha : AMU, 2002. ISBN 80-85883-94-5.
-
Dutka Edgar. Minimum z dějin světové animace. AMU Praha , 2004. ISBN 80-7331-012-0 160.
-
Urc, Rudolf. Animovaný film. Martin : Osveta, 1984.
-
Urc, Rudolf, Benešová, Marie. Dějiny animovaného filmu I. Bratislava, VŠMU, 1995.
-
Williams, Richard. The Animatorś Survival Kit. 1999.
|