Vyučující
|
-
Slivka Ondrej, prof. ak. mal. ArtD.
-
Štrobl Ivan, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Rytmické cvičení (práce s těžištěm a hmotností, materiály) - postava při pracovní činnosti. 2. Tempo rytmické cvičení - postava v prostředí v teporytmickém pohybovém spojení s hudbou. 3. Charakterová animace - vystižení charakteru v krátké herecké scéně. 4. Semestrální animovaný film.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
Pokročilé kresebné schopnosti, výtvarný názor, orientace v technologiích animované výroby. |
Výsledky učení |
---|
student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
student dovede charakterizovat principy tvorby v různých technologiích 2D, 3D, stop motion |
dovede vysvětlit pojem character design |
dovede vysvětlit pojem character design |
definovat pojem charakterová animace - charakterové herectví |
definovat pojem charakterová animace - charakterové herectví |
vymezit pojem tempo-rytmus v animaci |
vymezit pojem tempo-rytmus v animaci |
dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy |
dovede popsat co je podstatné proto aby divák správně četl akci postavy |
Odborné dovednosti |
---|
při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
při své tvorbě užívá 2D,3D i stop motion animaci |
dovede vytvořit character design |
dovede vytvořit character design |
realizovat charakterovou animaci |
realizovat charakterovou animaci |
využívat tempo-rytmu při své animované tvorbě |
využívat tempo-rytmu při své animované tvorbě |
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací |
aplikuje své znalosti lidského vnímání, pracuje s pozorností diváka při návrhu kompozice scény, blockingu postav i při samotném herectví - oživení scény animací |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Známkou |
Známkou |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Animation now!. Köln : Taschen, 2004. ISBN 3822825883.
-
Besen, Ellen. Animation unleashed: 100 principles every animator, comic book writer, filmmaker, video artist, and game developer should know. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2008. ISBN 978-1-932907-49-0.
-
Whitaker, Harold. Timing for animation. 2nd ed. Amsterdam ; Boston : Elsevier; Focal Press, 2009. ISBN 978-0-240-52160-2.
-
Williams, R. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles, and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion, and Internet ANimators. Faber and Faber Limited, 2001.
|