|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Styl a význam: kýč, minimalismus, expresivita 2. Sémiotika a ideologie: kdo "mluví" skrze obraz? 3. Adaptace a překlad mezi médii 4. Animace jako kritická metoda 5. Tvorba jako myšlení: reflexe, přesahy, závěr
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
- Domácí příprava na výuku
- 54 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát teoretické základy stylu, včetně kýče, minimalismu a expresivity |
| znát teoretické základy stylu, včetně kýče, minimalismu a expresivity |
| rozumět klíčovým pojmům sémiotiky a ideologie ve vizuální komunikaci |
| rozumět klíčovým pojmům sémiotiky a ideologie ve vizuální komunikaci |
| identifikovat principy adaptace a překladu mezi médii |
| identifikovat principy adaptace a překladu mezi médii |
| chápat animaci jako kritickou a analytickou metodu |
| chápat animaci jako kritickou a analytickou metodu |
| reflektovat tvůrčí praxi jako formu myšlení a konceptuálního zkoumání |
| reflektovat tvůrčí praxi jako formu myšlení a konceptuálního zkoumání |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat vizuální styl a jeho význam ve vztahu ke kulturním a ideologickým rámcům |
| analyzovat vizuální styl a jeho význam ve vztahu ke kulturním a ideologickým rámcům |
| aplikovat sémiotickou teorii na interpretaci animovaných a vizuálních děl |
| aplikovat sémiotickou teorii na interpretaci animovaných a vizuálních děl |
| kriticky porovnávat a převádět narativy napříč různými médii |
| kriticky porovnávat a převádět narativy napříč různými médii |
| využívat animaci jako nástroj reflexe a kritického komentáře |
| využívat animaci jako nástroj reflexe a kritického komentáře |
| formulovat a prezentovat teoretické poznatky vycházející z vlastní tvůrčí praxe |
| formulovat a prezentovat teoretické poznatky vycházející z vlastní tvůrčí praxe |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Film theory and criticism : introductory readings. 6th ed. New York : Oxford University Press, 2004. ISBN 0-19-515817-2.
-
The illusion of life II : more essays on animation. Sydney : Power Publications ; [London : Turnaround, distributor], 2007. ISBN 978-090995234-1.
-
Tvořivé zrady : současné polské myšlení o filmu a audiovizuální kultuře : sborník filmové teorie 3. Vyd. v ČR 1. Praha : Národní filmový archiv, 2005. ISBN 80-7004-119-6.
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Bordwell, David. Poetics of cinema. New York : Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-97779-1.
-
Casetti, Francesco. Filmové teorie 1945-1990. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-7331-143-8.
-
Kokeš, Radomír D. Rozbor filmu. Brno, 2015.
-
MIRZOEFF, Nicholas. Jak vidět svět. + Svět na obrazovce. In: Jak vidět svět. Překlad Andrea Průchová Hrůzová a Jan J. Škrob.. Vydání první. ArtMap, 372 stran. Praha, 2018. ISBN 978-80-906599-5-7.
|