Předmět: Storytelling

« Zpět
Název předmětu Storytelling
Kód předmětu KAAT/STORY
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gregor Lukáš, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Co je storytelling, proč je důležitý a jaká má specifika pro animovaný film 2. Definování základních principů vyprávění 3. Případové studie pro vyprávění uvnitř příběhů animovaných filmů 4. Aplikace principů na praktická zadání - výstupy 5. Prezentace výstupů

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Schopnost práce v týmu, komunikace.
Schopnost práce v týmu, komunikace.
Výsledky učení
Odborné znalosti
Rozumí základním fázím vývoje animovaného filmu, včetně preprodukce, produkce a postprodukce.
Rozumí základním fázím vývoje animovaného filmu, včetně preprodukce, produkce a postprodukce.
Zná teorii komunikace a má povědomí o důležitosti efektivního týmového dialogu.
Zná teorii komunikace a má povědomí o důležitosti efektivního týmového dialogu.
Zná základní koncepty scénáře a storyboardingu pro animaci.
Zná základní koncepty scénáře a storyboardingu pro animaci.
Má povědomí o týmové dynamice a roli komunikace ve tvorbě animovaného filmu.
Má povědomí o týmové dynamice a roli komunikace ve tvorbě animovaného filmu.
Má vhled do principů vyprávění filmu.
Má vhled do principů vyprávění filmu.
Odborné dovednosti
Umí efektivně spolupracovat v týmu na tvorbě animovaného filmu.
Umí efektivně spolupracovat v týmu na tvorbě animovaného filmu.
Zvládá vytvářet scénáře a storyboardy pro animaci.
Zvládá vytvářet scénáře a storyboardy pro animaci.
Ovládá software pro animaci a postprodukci.
Ovládá software pro animaci a postprodukci.
Má schopnost vyjádřit své nápady a koncepty v kreativním procesu.
Má schopnost vyjádřit své nápady a koncepty v kreativním procesu.
Umí prezentovat a obhajovat týmový projekt animovaného filmu.
Umí prezentovat a obhajovat týmový projekt animovaného filmu.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Týmová práce
Týmová práce
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
  • Jech, Pavel. The seven minute screenplay. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2009. ISBN 978-80-7331-153-7.
  • Mišíková, K. Mysl a příběh ve filmové fikci. ISBN 978-80-7331-126-1.
  • SCHWANECKE, Christine. A narratology of drama: dramatic storytelling in theory, history, and culture from the renaissance to the twenty-first century. Berlin: De Gruyter, 2022. ISBN 978-3-11-072137-9.
  • ted jones, Chris Patmore. Škola filmaření. Praha, 2013. ISBN 978-80-7391-867-5.
  • VORÁČOVÁ, Barbora. Storytelling, aneb, Cesta do příběhu. Praha: Pasparta, 2022. ISBN 978-80-88429-51-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr