|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Co je storytelling, proč je důležitý a jaká má specifika pro animovaný film 2. Definování základních principů vyprávění 3. Případové studie pro vyprávění uvnitř příběhů animovaných filmů 4. Aplikace principů na praktická zadání - výstupy 5. Prezentace výstupů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Schopnost práce v týmu, komunikace. |
| Schopnost práce v týmu, komunikace. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Rozumí základním fázím vývoje animovaného filmu, včetně preprodukce, produkce a postprodukce. |
| Rozumí základním fázím vývoje animovaného filmu, včetně preprodukce, produkce a postprodukce. |
| Zná teorii komunikace a má povědomí o důležitosti efektivního týmového dialogu. |
| Zná teorii komunikace a má povědomí o důležitosti efektivního týmového dialogu. |
| Zná základní koncepty scénáře a storyboardingu pro animaci. |
| Zná základní koncepty scénáře a storyboardingu pro animaci. |
| Má povědomí o týmové dynamice a roli komunikace ve tvorbě animovaného filmu. |
| Má povědomí o týmové dynamice a roli komunikace ve tvorbě animovaného filmu. |
| Má vhled do principů vyprávění filmu. |
| Má vhled do principů vyprávění filmu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Umí efektivně spolupracovat v týmu na tvorbě animovaného filmu. |
| Umí efektivně spolupracovat v týmu na tvorbě animovaného filmu. |
| Zvládá vytvářet scénáře a storyboardy pro animaci. |
| Zvládá vytvářet scénáře a storyboardy pro animaci. |
| Ovládá software pro animaci a postprodukci. |
| Ovládá software pro animaci a postprodukci. |
| Má schopnost vyjádřit své nápady a koncepty v kreativním procesu. |
| Má schopnost vyjádřit své nápady a koncepty v kreativním procesu. |
| Umí prezentovat a obhajovat týmový projekt animovaného filmu. |
| Umí prezentovat a obhajovat týmový projekt animovaného filmu. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Jech, Pavel. The seven minute screenplay. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2009. ISBN 978-80-7331-153-7.
-
Mišíková, K. Mysl a příběh ve filmové fikci. ISBN 978-80-7331-126-1.
-
SCHWANECKE, Christine. A narratology of drama: dramatic storytelling in theory, history, and culture from the renaissance to the twenty-first century. Berlin: De Gruyter, 2022. ISBN 978-3-11-072137-9.
-
ted jones, Chris Patmore. Škola filmaření. Praha, 2013. ISBN 978-80-7391-867-5.
-
VORÁČOVÁ, Barbora. Storytelling, aneb, Cesta do příběhu. Praha: Pasparta, 2022. ISBN 978-80-88429-51-7.
|